ALLT ÄR MÖJLIGT FÖR GUD

Joh 5:1-9 Därefter inföll en av judarnas högtider, och Jesus gick upp till Jerusalem. Vid Fårporten i Jerusalem finns en damm som på hebreiska heter Betesda. Den har fem pelargångar, och i dem låg många sjuka, blinda, halta och lama. Där fanns en man som hade varit sjuk i trettioåtta år. Då Jesus såg honom ligga där och visste att mannen hade varit sjuk så länge, sade han till honom: "Vill du bli frisk?" Den sjuke svarade honom: "Herre, jag har ingen som leder mig ner i dammen när vattnet kommer i rörelse, och när jag själv försöker ta mig dit, hinner någon annan före mig." Jesus sade till honom: "Stig upp, ta din bädd och gå!" Genast blev mannen frisk och tog sin bädd och gick.


Jesus intresserade sig över de sjuka. Han tog reda på hur länge denna mannen varit sjuk, han fick också veta att mannen brukade liga där varje dag och vänta på att just hans mirakel ska ske.


Idag behöver vi inte gå till denna dammen för att bli frisk, och det är inte heller så att bara en blir botad. Jesus kan bota vem han vill när han vill. Han behöver inte vänta på någon ängel. Han kan bota flera miljarder människor samtidigt. Han är inte begränsad till tid rum och plats. Men du och jag är mänskliga, vi är begränsad till tid och plats.


Jesus kan hela dig just nu när du sitter och läser denna blogg. Du kan i tro ta emot ditt mirakel nu. Du behöver inte vänta på helande väckelsen för att bli helad eller befriad. Du behöver inte vänta på helande kampanjen eller helande mötet för att ta emot ditt mirakel. Du kan ta emot ditt helande just denna sekund om du vill och om du tror. Jag säger inte att det är fel att vänta till helande mötet för att bli helad, är det detta du vill sträcka dig ut i tro efter så är det ok




© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0