HAN BAR DIN SYND OCH SJUKDOM

Lova HERREN, min själ, och glöm inte alla hans välgärningar,  han som förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdomar,

Det är så lätt att du och jag glömmer vad Jesus gjort för oss. Det är så lätt att vi blir förblindade av världens alla bekymmer. Vi blir kanske nedtyngda av allt elende. Men då vill Herren smörja dina och mina ögon med salva så att vi ser i anden vad som kommer framöver.

Jag brukar uppmuntra mina läsare att skaffa en skriv bok eller ett skriv häfte där du skriver vad Gud gör och vad han gjort för dig. Skriv gärna år och datum då dessa under sker, och då du får bibelord från Herren. När du då har det jobbigt, så kan du ta upp det där häftet, och läsa vad Gud gjort för dig och vad han sagt åt dig. När du då ser hur mycket han gjort för dig, då får du kraft och mod att fortsätta fixera din blick vid Jesus

När jag läste just dessa verser från bibeln så slog mig en tanke att "det är lika lätt för Jesus att förlåta synd som att bota sjukdom.

Vi har genom åren fått lära oss att Gud är en förlåtande Gud, och det är han. Men vi får absolut inte synda på nåden. Du och jag vet inte när Jesus kommer tillbaka, vi vet inte vilken dag vårt hjärta ska sluta slå. Därför är det så otroligt viktigt att vi håller oss till ordet, att vi håller oss nära Jesus.

Men har du tänkt på det? Vi säger ofta till syskon i Herren att Jesus tar emot din synd om vi bekänner den inför honom, och om vi inte vill ha den i vårt liv. Och det är sant, han väntar på att vi ska komma med vår syndabörda inför honom. Men Jesus vill också bota dig. Han vill ta bort sjukdom ifrån din kropp

I detta bibelställe så står det att din Gud förlåter dig dina synder , och han botar dina sjukdomar. Det är en sådan Gud vi tjänar. Vi tjänar en Gud som kan göra långt mer än vad vi vågar be eller tänka om. Han är så god, han älskar dig. Och han manar dig nu att fixera din blick på korset, och vägra att ge upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0