VÄGSJÄL

Ps 118:17 Jag skall inte dö utan leva och förkunna Herrens gärningar.


Detta är ett helt underbart ord som Herren gav mig för ungefär tretton år sedan. Jag var svårt sjuk i en obotlig tumör sjukdom, och läkarna gav mig inget hopp. Men mitt i detta elende så var Gud med mig, mitt i detta elände så såg jag ljus.


Jag har tidigare på min förra blogg, upprepade gånger uppmuntrat dig att tala Guds ord över din situation. Vist måste du få tala om för anhöriga, vänner och pastorn vad doktorn säger. Men du ska inte låta det bli till en alldaglig bekännelse. Bekänn då istället vad ordet säger till dig. Ordet talar liv och överflöd av liv, ordet säger att ordet ger dig helande, ordet säger att du inte ska dö utan leva, och du ska förkunna Herrens underbara gärningar.


Vet du vad? Det är faktiskt du som bestämmer om du ska leva eller dö. Om du i tro, som är en övertygelse, lägger hela din situation i Herrens händer. Med en övertygelse om att han kommer leda dig rätt, om att han kommer leda dig till helande, till överflöd av liv. Då kommer han att göra det.


När det kommer till helande så handlar det alltid om övertygelse, det vill säga tro. Har du tro för att du ska överleva, då göt du det, har du tro för helande, då blir du helad, har du tro för att du ska komma igenom till fullständig seger, då kommer du igenom till fullständig seger.


Guds vilja för dig är Gudomlig hälsa. Jag har inte skrivit så mycket om Gudomlig hälsa förut, och inget på denna nya blogg. Men jag kanske kommer ta upp ämnet i framtiden. Gudomlig hälsa är att du ständigt är frisk, och inte ens lite förkyld. Detta är en möjlighet. Men om du ska leva i Gudomlig hälsa så måste du göra det i tro, och du måste använda dit intellekt. Men mer om detta någon annan gång.


Gud har redan gett dig och mig helande, befrielse och upprättelse. Det är upp till oss att komma till Jesus och ta emot det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0