EN TUNGA SOM GER LIV

Ord. 13:3 Den som vaktar sin tunga bevarar sitt liv, den lösmynte råkar i olycka.

Ordet talar om och om igen om hur viktigt det är att tala på ett rätt sätt. För att när du och jag pratar så förlöser vi saker i den andliga världen. Därför är det oerhört viktigt att inte tala negativt om sig själv, att inte tala ut sjukdom och olycka över sig själv. Detta gäller mig lika mycket, min tunga slinter och jag säger saker jag inte borde säga.

Nu menar jag inte att du inte får säga vad din doktor har sagt åt dig, det är inte det jag menar. Men du behöver inte låta detta bli till en daglig bekännelse. Dina och mina känslor är inte sanningen, Guds ord är sanningen

Ord 18:21 Tungan har makt över död och liv, den som gärna brukar den får äta dess frukt.

Om du står i tro för ett mirakel, då är det mycket noga att du talar vad Guds ord säger. Det kanske inte känns just nu som ordet säger, men dina känslor är inte sanningen, men vi kan inte tillåta att våra känslor styr vårt liv. Så jag vill då uppmana dig att tala Guds ord över din situation, du kanske kommer känna dig knasig, och det kan komma alla möjliga tankar mot ditt sinne, men fortsätt i alla fall att proklamera det ord Gud gett dig för ditt mirakel.

Denna undervisning om att vara noga med hur vi pratar är ingen ny undervisning. Den har funnits mycket länge. Och den är lika aktuell nu som då. Det är bara det att vi i dessa dagar inte riktigt förstår hur viktigt det är att prata på ett rätt sätt. Och det är minst lika viktigt att vi inte lyssnar eller tittar på vad som hällst. Så när dina kollegor pratar illa om något eller någon annan, be dem vara tyst eller gå till ett annat rum. För om du sitter och lyssnar på detta ogudaktiga samtal kommer du till sist sitta och prata på samma sätt själv.

Jag tror att det du och jag hör är sådd som sås ned i vårt hjärta. Och du ska inte tillåta att ogräs sås ned i ditt hjärta. Det dina kollegor/vänner talar om kanske stämmer till viss del, men det ger oss inte rätten att tala på det sättet i alla fall.

Så om du är arg på någon sitt inte och älta det som hänt, lämna det åt Jesus, välsigna den personen. Nu skriver jag om alldagliga händelser. Det finns vissa personer som varit med om förfärliga saker som behöver själavård. Men det finns även en balans på detta också.

Jag har låtit trycka upp en broschyr som jag kallar "Helandebekännelse" Utifrån denna helandebekännelse så kan du proklamera helande, befrielse och upprättelse över dig själv och din familj. Så är du intresserad av att få hel andebekännelsen så kan du kontakta dig via kommentarerna Den finns på Svenska och Engelska.

© COPYRIGHT JIMMY LARSSON http://helande.blogg.se/ 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0