GUDS ORD HAR MAKT.

Ord.3:1-2 Min son glöm inte min undervisning, bevara mina bud i ditt hjärta. Ty långt liv och många levnadsår och frid skall de ge dig.

Detta bibelord gäller inte bara män, så man kan lika gärna säga; "Min son och min dotter." Eller ännu effektivare blir det om man säger sitt eget namn, istället för: "Min son." Då blir det mer personligt.

En gång när jag bad till Gud så frågade jag varför han inte talade så offta till mig. Då svarade han att varge gång jag läste bibeln så pratade han med mig. Bibeln är ju som bekant Guds ord. Man skulle kunna säga att hela bibeln är ett ända långt brev till oss från Gud.

I den ovan omnämda bibelversen så uppmanar Gud oss att inte glömma hans undervisning. Vi ska med andra ord inte ta lättvindigt på ordet. Vi ska bevara de bud Gud gett oss i våra hjärtan. Vi behöver av vårt hjärta komma ihåg vad Gud har gett oss för bud och stadgar.

När vi inte glömmer Guds undervisning. Och när vi bevarar hans undervisning i vårt hjärta, då ska det vara till läkedom för dig och mig. Guds ord är mäktigt och kraftfullt.

Visste du att Guds ord är så som medicin för dig och mig. Du och jag kan bli helade då vi sätter oss och läser ordet. Guds ord är så mäktigt och har sådan auktoritet att till och med sjukdommar måste böja sig och lämna våran kropp då vi läser ordet. Jag har själv blivit helad i ryggen då jag satt och läste ordet, så jag vet att det fungerar. Och fungerade det för mig, då fungerar det för dig också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0