UPP UR DJUPET.

Ps 30:2-3 Jag vill upphöja dig Herre, ty du drog mig upp ur djupet, du lät ej mina fiender glädja sig över mig. Herre min Gud jag ropade till dig och du helade mig.

Du och jag har verkligen något att tacka Gud för. Han som har räddat oss från evig skilsmässa från Gud. Han har förlåt oss frö våra synder och han har renat oss från synd.

Jag tror vi lätt kan glömma vad Gud egentligen har gjort för oss. Han har tagit emot oss som sitt eget barn, han har förlåtit oss och renat oss från synd. Han kanske till och med har helat och upprättat vårt liv. Så vi har onekligen alla något vi kan tacka Gud för.

Gud är ju inte partisk, som de flesta av oss säkert redan vet. Han har inte anseende till person. Alla står lika inför Guds ögon. Och här berättar David att Gud har räddat honom, och att Gud inte tillät att hans fiender skulle besegra honom. Jag tror absolut att detta bibelord gäller dig och mig i dag. Gud kommer inte tillåta att dina fiender kommer besegra dig. Han kommer beskydda och bevara dig. Han kommer omsluta dig på alla dina sidor och hålla dig i hans hand.

David slutar med att berätta för oss att Gud helade honom. Kan du tänka dig att redan här, långt före Jesus föddes, så botade Gud människor från sjukdomar. Det står att David ropade till Gud, och sedan helade Gud honom, efter att David ropat till Gud så tar Gud bort sjukdom från honom.

Om du står i tro för ett helande, be då till Gud att han ska hela dig. Helande är inget som en vacker dag kommer dimpa ned i huvudet på dig. Nej, du behöver komma till Gud och be honom om helande. Nu tror jag även att man kan komma inför Guds ansikte och be för en annan person om helande.

Helande, under och tecken sker runt om i världen i dag. Så varför skulle då inte Gud göra ett under i din kropp. Varför skulle han inte ta bort sjukdom från din kropp? Jag tror att du och jag behöver ge Gud lite utrymme här. Jag tror vi behöver pröva och se att Guds löften håller. Att Guds löften är sanna och gäller oss.

Jag vill utmana dig att dagligen be Gud att bota dig från sjukdom och krämpor. Gör det till en daglig vana att du ber Gud att han ska hela dig. Hitta ett bibelord, ett löfte i ordet att Gud ska hela dig. Och proklamera ut det bibelordet över dig regelbundet.

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009 http://helande.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Niklas

Hej!

Tack för ditt meddelande här om dagen.

Jag skall följa din blogg framöver. Blogga på!

2009-08-31 @ 22:04:06
URL: http://www.uppmuntran.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0