GENOMBORRAD

Jes 53:4-5 Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor tog han på sig, medan vi höll honom för att vara hemsökt, slagen av Gud och pinad. Han var genomborrad för våra överträdelsers skull,  slagen för våra missgärningars skull. Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår är vi helade

Detta är det mäst välkända bibelord som lovar oss helande. Många som tror på helande och som predikar om helande brukar citera från detta bibelställe.

Här profeterar profeten Jesaja om att Jesus skulle dödas genom korsfästning, redan fem hundra år före Jesus korsfästes på golgata så profeterade Jesaja att han skulle ge sitt liv för din och min skull.

Helande finns tillgänglig för dig och mig. Jesus har en gång för alla betalat priset för att du och jag skulle bli fullständigt helad.

Glöm aldrig att Jesus älskar dig, han har omsorg om dig. Han kan och han vill göra dig frisk, Jesus kan och vill befria hela och upprätta dig och ditt liv.

Har du fått ett personlingt bibelord av Gud, som lovar dig ditt mirakel, då vill jag uppmuntra dig att offta läsa och bekänna detta bibelord över dig själv, om och om igen.



© Jimmy Larsson Uppsala 2009



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0