HAN VILL TÖRS OCH KAN

Jes 49:15-16 Kan då en mor glömma sitt barn, så att hon inte förbarmar sig över sin livsfrukt?
Och även om hon kunde glömma sitt barn, skall jag inte glömma dig.   Se, på mina händer har jag upptecknat dig.  Dina murar står alltid inför mig.

Ibland kan du och jag uppleva det som om Gud har övergivit oss. Allt kan ses som eländigt, och vi kan kanske ibland fråga oss själva vart Gud är i allt elende. Men bara för att det känns som om Gud stuckigt iväg, så har han det inte. Han har lovat dig att han alltid ska vara med dig. Han har lovat dig i Jesaja 43 att även om du går genom strömmar av vatten eller går genom eld, så kommer Gud alltid vara med dig. Han går med dig genom elden, han går med dig genom strömmar av vatten. Han kommer inte tillåta att du dränks, han kommer inte tillåta att du blir bränd. Han går med dig genom eländet. Han väntar inte på dig på andra sidan elden och vattenströmmarna, han går med dig genom dem.

I dagens bibelord så har Gud lovat dig att han aldrig någonsin kommer att glöma dig, han går till och med så långt att han säger att han har skrivit ditt namn i sin hand. I en engelsk översättning står det "Jag har inristat ditt namn i min hand."

Jesus har inte glömt bort de löften som han har gett dig. Han älskar dig och har omsorg om dig. Han vill, kan och törs ge dig ditt mirakel.



© Jimmy Larsson Uppsala 2009







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0