LÅNGT LIV OCH FRID

Ord 3:1-3 Min son, glöm inte min undervisning, bevara mina bud i ditt hjärta. Ty långt liv och många levnadsår och frid skall de ge dig.

 I dagens bibelord så uppmanar Gud dig och mig att förbli i ordet. Det står "min son" men det gäller lika väl dig som kvinna.

Gud säger att vi inte ska glöma hans undervisning, att vi ska låta undervisningen förbli i vårt hjärta. Vilken undervisning talar han om? Jo, undervisningen i bibeln.

I dagens bibelord blir vi lovade långt liv, många levands år och frid. Men det finns ett litet vilkor, vi ska bevara den undervisningen som Gud ger oss, vi ska bevara den i vårt hjärta. Vi ska älska den av hela vårt hjärta, och vi ska följa den av hela vårt hjärta.

Gång på gång så lovar Gud oss långt liv och hälsa. Det står inte bara en eller två gånger i bibeln att Gud vill att vi ska vara frisk och ha det bra, Nej, gång på gång så säger Gud att han vill att vi ska vara frisk och ha det bra. Gång på gång så bevisar Gud själv oss att han både kan och vill göra oss frisk.

Så ge inte upp när det gäller ditt mirakel, fortsätt att tro, hoppas och sträcka dig ut i tro mot ditt mirakel. Gud är en Gud som håller sina löften, han varken kan eller vill ta tillbaka sitt löfte från dig, han vill inte göra dig besviken.



© Jimmy Larsson Uppsala 2009



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0