DET GÄLLER DIG!

  

Ps 91:14-16 Han håller fast vid mig, och jag räddar honom, jag skyddar honom, ty han känner mitt namn. Han åkallar mig, och jag svarar honom, jag är med honom i nöden, jag befriar honom och ger honom ära. Jag skall mätta honom med ett långt liv och låta honom erfara min hjälp.


Detta är vad Gud säger om dig.  Sätt då in ditt namn, Ingrid, Tore eller vad du heter i stället för han. För det gäller dig lika mycket, vare sig du är kvinna eller man.


Detta är ett brev från Gud till dig. När du håller fast vid Gud då ska han rädda dig. När du åkallar honom, då ska han svara dig. Gud lovar dig att han ska vara med dig i nöden.


När man är mitt i nöden då kan man känna sig rätt ensam och övergiven. Men då är det viktigare än någonsin att du vet att Gud i alla fall är med dig. Vi kan inte alltid lyssna  på våra känslor. Det är inte alltid som det känns, men det är så som Guds ord säger att det är. Och Guds ord säger att Gud aldrig ska lämna dig. Guds ord säger att du är helad. Guds ord säger att Gud har en plan med ditt liv. Han vill inte att du bara ska driva omkring och existera. Han har en plan med ditt liv och han vill se den gå i fullbordan.


Gud säger i sitt ord; "Jag ska aldrig lämna dig eller överge dig. Var inte rädd eller förfärad."


Och Guds vilja för ditt liv är hälsa. Han vill se dig stark, frisk och vid gott mod. Vist kan sjukdom komma mot oss även om vi tjänar Gud helhjärtat. Men det finns läkedom att få i Herrens sår. Det finns befrielse och helande att ta emot från Jesus på grund av vad han gjorde på korset. Och du kan ta emot det här och nu. Du kan sträcka dig ut i tro och ta emot ditt mirakel. Jesus säger till dig just nu;   "Frukta inte, tro endast"




© COPYRIGHT Jimmy Larsson http://helande.blogg.se/  1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0