DINA FIENDER SKA INTE TRIUMFERA.

Ps 30:2-4 Jag vill lovsjunga dig, Herre, ty du drog mig upp ur djupet och lät inte mina fiender triumfera. Herre, min Gud, jag ropade till dig och du gjorde mig frisk. Herre, du förde mig upp ur dödsriket, du räddade mig från graven.
 

Denna psalm är en psalm av tacksamhet till Gud. För att Gud har räddat honom (Kung David) från döden. Och denna psalm kan du ta dig till, därför Gud har räddat dig från döden.

När du och jag blir sjuka så attackeras vår kropp vanligtvis av virus eller bakterier. Dessa virus och bakterier ( och onormala cellbildning, så som cancer) är din kropps fiender. De har intagit din kropp för att förstöra den. Och det är din kropps fiender. Nu har Gud lovat att dina fiender inte ska triumfera över dig. Sjukdom är din fiende, och din fiende ska inte triumfera över dig. Utan du ska besegra dina fiender.

Cancer är en sjukdom där din kropp blir invaderat av sjuka celler. Dessa celler som är cancerceller är din kropps fiende. Och Gud har lovad dig att din fiende inte ska triumfera över dig. Det är istället du som ska triumfera över dina fiender

Det var kung David som har skrivit denna psalm. Och han hade fått lära sig att Gud griper in då man ropar till honom. Han säger, "Jag ropade till dig och du gjorde mig frisk". Gud har inte anseende till person. Om Gud botade kung David då han ropade till Gud, då kommer han även att bota dig.

Gud har räddat ditt liv från graven. Ingen sjukdom har rätten att ta livet av dig. Och det är Guds vilja att alla ska dö frisk. Det finns inget som säger att du måste vara sjuk för att till sist dö. Du kan dö av ålder, mätt på att leva. Och det är så Gud vill ha det. Han vill att du ska leva hela ditt liv i god hälsa. Och sedan till sist lämna din kropp i frid, mätt på att leva.


© COPYRIGHT Jimmy Larsson Uppsala http://helande.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0