HELANDE NU OCH DÅ

Ps 30:2-3 Jag vill upphöja dig, Herre, ty du drog mig upp ur djupet, du lät ej mina fiender glädja sig över mig. Herre, min Gud, jag ropade till dig och du helade mig.


Detta är en sång som kung David skrev vid templets invigning. Han skrev det för att upphöja och ära Gud. Här skriver alltså Kung David att han ropade på Gud om hans hjälp, och att Gud tog bort den sjukdom som plågade honom.


Gud har inte förändrat sig. Han är samme Gud i dag som han var då han helade Kung David. Och Gud vill även hela dig, han vill ta bort sjukdom och smärta från din kropp.


Gud är inte partisk. Han ser inte upp till Kung David och ner på dig. Vår Gud är inte partisk. Ville han hela Kung David så ville han hela dig också.


Helande är något som finns i dag. Vissa menar att Gud inte helar i dag, andra menar att det bara var Jesus som helade sjuka. Men detta stämmer inte. Gång på gång kan du läsa i både Nya testamentet och gamla testamentet att Gud tog bort sjukdom från människor. Låt mig ge några exempel från gamla testamentet. Gud helade Naaman från spetälska, Gud helade Israels folk strax före de gick ut ur Egypten, Gud helade de sjuka Israeliterna när de var i öknen. Vi kan även läsa i nya testamentet att Jesus botade sjuka, främst då i evangeliumen.


Gud har inte förändrat sig. Jakobs brev säger till och med att det inte finns någon växling mellan ljus och mörker hos Gud.


Så ge inte upp, fortsätt att be Gud om helande. När vi läser dagens bibelord så ser vi inte hur länge Kung David ropade på Gud före Gud helade honom. Så fortsätt att be och hoppas på ditt mirakel. Ge inte upp förrän du nått i mål.



© COPYRIGHT JIMMY LARSSON http://helande.blogg.se/ 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0