PÅ GUDS BEFALLNING.

Hebr 10:23 låt oss stadigt hålla fast vid hoppet om att till slut räddas för evigt, för Gud kommer att infria de löften han har gett oss.


Gud är en god och trofast Gud som alltid håller fast vid alla sina löften. Han har gett oss löftet om att de som tillhör honom ska få tillbringa evigheten tillsammans med honom. Jesus har också lovat oss helande, befrielse och upprättelse.


Ibland glömmer vi vilka löften Gud egentligen har gett oss, och ibland tänker vi inte på vad det egentligen står i ordet. Därför är det så bra att ha duktiga lärare i Guds ord, som lägger fram ordet framför oss, så att vi ser och förstår vad som står i ordet och att det gäller oss.


Allt som står i ordet gäller dig. Vi kan inte sålla bort oss själva från bibeln och säga; "Nej det gäller inte mig", eller "Nej, det gäller inte i dag"


Guds ord är mer aktuellt än någonsin, allt Guds ord gäller dig. Guds ord är inte bara lagar och regler uppstaplade efter varandra. Guds ord är hälsa och uppmuntran också.


Ett av alla Guds löften till dig är att han vill göra dig frisk. Och det underbara med vår Gud är att han inte bara tycker och tänker hela tiden. Han befaller hälsa att komma till oss, och sjukdom viker bort från oss.


I Psaltaren så står det i kapitel ett hundra sju "Gud sände sin befallning, och botade dem och räddade dem från graven" Tänk efter ett tag vad som står här egentligen. Gud talade, han befallde sjukdomen att ge vika, och sjukdomen lämnade deras kroppar. Han helade sitt folk på samma sätt som han skapade himlen och jorden, han talade, och det blev som han talade.


Du och jag är skapade till Guds avbild, när du och jag pratar, då händer det saker. Därför är det så oerhört viktigt att tala rätt, tala bra.


Jag har låtit trycka upp sk helandebekännelse, utifrån dessa helandebekännelse så kan du proklamera Guds ord över dig och din hälsa. Dessa broschyrer ger jag ut helt gratis. Om du vill ha ett exemplar så kan du kontakta mig genom att klicka på länken nedanför..


KONTAKTA MIG

Då behöver jag namn, adress och ort för att kunna sända den till dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0