SKRIVET I GUDS HAND.

  

Jes 49:15-16 Kan då en mor glömma sitt barn, så att hon inte förbarmar sig över sin livsfrukt? Även om hon kunde glömma sitt barn, skall jag inte glömma dig. Se, på mina händer har jag upptecknat dig.

Gud är verkligen en Gud som har omsorg om dig. Kan du tänka dig att just ditt namn är skriven i Guds stora omsorgsfulla hand. Även om din mor kanske har glömt dig, så har din fader i himlen inte glömt dig. Och han har inte förkastat dig.

Han ser ditt lidande, han ser hela din livssituation. Och hans hjärta går ut för att möta alla dina behov. Han vill hela dig.

När man går genom tuffa tider kan man ibland lätt känna sig ensam. Ibland kan det till och med kännas som om Gud har lämnat oss, övergivit oss. Men det har han inte.

Din läkare har kanske sagt åt dig att du bara har några år kvar att leva. Men glöm då inte att Gud alltid har sista ordet. Han är mäktig att vända din situation från död till liv.

Jag har själv de senaste tretton åren varit svårt sjuk i en tumör sjukdom. Vid ett tjugotal tillfällen har läkare sagt att jag bara har några månader eller högst något år kvar att leva. Men varje gång har Gud vänt på situationen från död till liv. Och det vill Gud göra för dig också. Han har inte anseende till person.

Det finns hälsa och liv i Guds ord. Ordspråksboken säger att Guds ord är liv för den som finner det. Det är en läkedom för hela hans kropp. Bibeln är verkligen ord av liv. Därför är det både bra och viktigt att vi fyller oss med ordet. Särskilt när vi står i tro för ett mirakel.

Glöm inte att:
Du är värdefull i Guds ögon.
Han har skrivit ditt namn i sin hand.
Han kommer aldrig lämna eller överge dig.
Det finns hälsa att hämta hos Jesus.


© COPYRIGHT Jimmy Larsson http://helande.blogg.se/  1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0