DEN EKONOMISKA KRISEN

Ord 3:25-26 Du behöver inte frukta för plötslig skräck, eller för ovädret som kommer över de ogudaktiga. Ty HERREN skall vara din förtröstan, han skall bevara din fot för snaran.


Den ekonomiska kris som sveper över hela jorden är sannerligen ett oväder. Många människor i vårt land har drabbats av denna kris. Men mitt i denna kris så vill Gud att du ska förtrösta på honom. Mitt i denna kris så vill Gud vara din källa. Han längtar efter att du öppnar din mun och ber honom om hjälp.


1996-1997 så gick jag på en bibelskola i Uppsala. Vid ett specifikt tillfälle så hade jag varken mat eller pengar. Både kylskåp, fryslucka och skafferi gapade tomma. Då bestämde jag mig för att göra något frimodigt, något jag bara hört andra göra. Jag öppnade kylen och sa: "I Jesus namn så befaller jag dig att fyllas med mat" Och så sa jag vad jag ville ha i min kyl, samma sak gjorde jag med skafferiet.


Detta gjorde jag i tro, med en förväntan att få något av Gud. Några timmar senare så hade jag fått mer än nio hundra kronor. Som jag kunde köpa mat och hygien artiklar för.


Gud är inte partisk. Ville han göra det för mig, så vill han göra det för dig också. Han är en Gud som gör under och som svarar på våra böner. Jag tror Gud längtar efter att du och jag ber honom om hjälp. Bönesvaret kanske inte kommer på en kvart, men om du inte ger upp så kommer bönesvaret.


Nu kanske ditt problem är mer än mat i din kyl och skafferi. Du kanske har ett företag som går dåligt. Men om du ber till Gud om hjälp så kan han ge dig idéer om hur du ska ta dig igenom denna kris. Om Gud säger till dig att göra någonting. Var inte rädd för att göra det Gud säger. Om vi lyder honom så kommer han att välsigna oss.


5 Mos 7:9 Så skall du veta att endast HERREN, din Gud, är Gud, den trofaste Guden som håller fast vid sitt förbund och sin nåd i tusen släktled, när man älskar honom och håller hans bud


När du och jag lyder Gud, håller hans bud och lever för honom. Då kommer inte bara vi att vara välsignade, utan även våra barn och barn barn.


© COPYRIGHT JIMMY LARSSON http://helande.blogg.se 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0