HELAD AV NÅD.

Jes 46:10 Jag förkunnar från början vad som skall komma och långt i förväg det som inte har skett. Jag säger: Mitt beslut skall gå i fullbordan, allt vad jag vill kommer jag att göra.

Gud har lovat dig att hans beslut att hela dig ska gå i fullbordan. Gud säger här till dig att allt som han vill göra i ditt liv det kommer han att göra. Han hat lovat dig fullständig läkedom. Och det löftet kommer han också att hålla.


4 Mos 23:19 Gud är inte en människa, så att han skulle ljuga, inte en människoson, så att han skulle ångra sig. Säger han något utan att göra det, talar han något utan att fullborda det?


Gud har lovat dig att han inte ska bryta ett enda av de löften som han har gett till dig. Gud kan inte ljuga eller ångra sig. Alla Guds löften gäller dig idag. Guds ord gäller dig här och nu. Guds ord gäller dig vart du än är, då du är hemma, på jobbet, borta. Guds ord gäller alltid dig.


Ett av alla Guds löften till dig är helande. Helande är en gåva och ett löfte från Gud till dig i dag. Helande gäller dig idag. Du behöver inte göra en massa gärningar för att vara värd ditt helande. Helande tillhör dig genom Guds nåd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0