MISSIONSBEFALLNINGEN.

Mark 16:17-18 Tecken skall följa dem som tror detta. I mitt namn skall de driva ut onda andar. De skall tala med nya tungor. De skall ta ormar i händerna, och om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem. De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska."

Jesus har gett oss befallningen att vi ska predika hela evangeliet för allt skapat. Vi ska inte endast predika frälsningen från evig förtappelse. Vi ska även predika att Jesus vill hela alla. Helande är en del av evangeliet. Ibland glömmer en del kristna vissa delar av evangeliet och predikar bara frälsningsbudskapet, men hela evangeliet är så mycket mer än bara frälsning från att gå evigt förlorad.


Gud har befallt dig och mig att predika evangeliet och be för sjuka. Det är detta som kallas för missionsbefallningen


Matt 28:20 och lär dem att hålla *allt vad jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill tidens slut.


När någon blir frälst så har vi fått befallningen att lära de allt vad Jesus har lärt oss. Att Gud vill hela alla, att man ska läsa bibeln dagligen därför det är din andliga mat. Att vi ska umgås med Gud i bön och att vi ska gå i kyrkan på söndagar och mycket mycket mer.


Gud vill använda dig som ett redskap för att göra människor friska. Och han vill göra dig frisk också. Guds omsorg om oss har inte någon gräns, han vill bara det bästa för oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0