ROPA TILL GUD

Jes 33:3 Ropa till mig, så vill jag svara dig och låta dig höra om stora och ofattbara ting som du inte känner till.


Ibland behöver du och jag vara lite mer frimodig än vad vi är. Gud vill att vi ska från vårt hjärta ropa till Gud om hjälp.


Nu menar jag inte att du ska skrika så att grannarna störs och du blir vräkt. Nej! Men du kan börja be till Gud om hjälp. Du kan ropa från ditt hjärtas innersta utan att höja rösten. Du behöver inte skrika för att Gud ska höra dig, han finns närmare än du tror. Guds ande är på din insida, han hör till och med din tanke.



Mark 10:46-52 De kom till Jeriko. Och när Jesus lämnade staden tillsammans med sina lärjungar och en stor folkskara, satt en blind tiggare vid vägen, Bartimeus, Timeus son. Då han fick höra att det var Jesus från Nasaret som kom, började han ropa: "Jesus, Davids son, förbarma dig över mig!" Många sade till honom strängt att han skulle tiga. Men han ropade ännu högre: "Davids son, förbarma dig över mig!" Jesus stannade och sade: "Kalla hit honom!" Man gjorde det och sade till den blinde: "Var vid gott mod. Stig upp! Han kallar på dig." Mannen kastade då av sig manteln, sprang upp och kom fram till Jesus, och Jesus frågade honom: "Vad vill du att jag skall göra för dig?" Den blinde sade: "Rabbuni, gör så att jag kan se igen!" Jesus sade: "Gå, din tro har frälst dig." Och genast fick han sin syn och följde Jesus på vägen


Bartimeus var enormt frimodig. Han ropade allt vad han orkade på sitt mirakel. Han viset i sitt hjärta att Gud kunde och ville ge honom hans syn. Trots att alla fnyste åt honom att han skulle vara tyst, de sa åt honom, du skämmer ut dig, så var tyst nu. Men i själva verket vad de de som skämdes, de skämdes för att Bartemeus ropade allt vad han orkade.


När du och jag står i tro för vårt mirakel så kan vara anhöriga, vänner pastorer och läkare säga: "Ge upp, Gud kommer ändå inte ge dig det du ber om." Eller "Ge upp, Gud gör inge mirakler idag, det fattar du väll."


Men vad som än händer så ge inte upp. Vad folk än gör säger så ge inte upp. Fortsätt att tro och hoppas och sträcka dig ut efter ditt mirakel.


Du kanske inte har övertygelsen i ditt hjärta att Gud ska ta bort sjukdomen ur din kropp. Men du kanske har tro för att han ska styrka dig. Sträck dig då ut efter det som du har tro för. Så kommer Gud sannerligen att styrka och göra det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0