HAN ÄR EN GUD SOM HÖR BÖN

Mark 11:24 Därför säger jag er; "Allt vad ni ber om eller begär, tro att ni har fått det så skall det vara ert.


Ännu ett starkt löfte från vår Herre och frälsare. Jag tror att vi kristna ibland missar vad Gud vill ge oss genom sitt ord. Jag tror också att vi missar vad Gud vill ge oss genom sitt ord därför att vi har brist på kunskap. På ett ställe i ordet så säger Gud att hans folk förgås för att de har brist på kunskap.


I denna enkla men ändå kraftfulla mening så ryms det så mycket löften från Gud. I detta bibelord så ryms det löftet om bönesvar, löfte om helande, löfte om befrielse.


Här så har vi ett klart löfte från Gud till oss. Men i detta löfte så finns det ett krav. Kravet är att vi ska be till Gud i tro. Och vad är då tro? Är tro att vi säger; "Ja om jag har riktigt tur så är Gud på gott humör idag. Eller är tro, "Jag hoppas, men jag vet inte riktigt" Nej tro är en övertygelse säger Hebreerbrevet. När du av hela ditt hjärta vet att Gud kommer ge dig det du ber honom om. Detta är tro. Att hela du är övertygad om att du kommer få det du bett Gud om.


Gud vill att vi ska vara vassare än så. Han vill att vi ska tro,(det vill säga vara övertygade) att vi redan fått det vi bett Gud om. Du kanske inte ser ditt bönesvar med dina fysiska ögon. Men bönesvaret är i det osynliga redan uppfyllt. Och på väg till dig.


Låt mig ge dig en liten liknelse. Om du beställer kläder på ett postorder företag (tex Ellos). Då du beställt ditt paket, då vet du att det kommer komma på posten, du vet att dina favorit skor är på väg till dig." På samma sätt är det med Gud och bönesvar. Fast när det gäller bönesvar så behöver du inte betala för det. Om då inte ditt böneämne är att få en hyres lägenhet, eller att du ska få köpa en billig bil.


Gud vill ge dig helande. Han tar inte betalt för att hela dig. Det kanske kostar för dig att fylla dig med undervisningen om helande, eller det kanske kostar för dit att ta dig till ett helande möte. Men allt detta vill också Gud ge dig. Han vill ge dig bönesvar. Han vill ge dig helande, befrielse och upprättelse. Han är en böne hörande Gud, och inte bara det. Han svarar på dina böner


© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0