HELANDET ÄR

Jes 40:29-31 Han ger den trötte kraft och ökar den maktlöses styrka. Ynglingar kan bli trötta och ge upp, unga män kan falla. Men de som hoppas på Herren får ny kraft, de lyfter med vingar som örnar. De skyndar iväg utan att mattas (tröttas ut) de färdas framåt utan att bli trötta.


Ett underbart löfte från Gud, eller hur?


Vi kristna verkar ibland vara så centrerade vid att vi inte har tro. Men här står det inte att du måste ha rå tro för att Gud ska styrka dig. Det står bara att du ska hoppas på Gud. Att du ska hoppas att han ger dig kraft.


Vet du vad? Gud vill ge dig kraft, han vill göra dig både stark och glad. Jag har så många gånger varit ned tyngd av sorg och sjukdom. Men varje gång har Gud lyft upp mig. Varje gång har han gett mig glädje och styrka.


Genom vårt liv så kan vi möta både det ena och det andra. Du kanske är mitt i en situation där den du trodde var din vän förtalar dig och försöker slå in kilar mellan dig och din vän. Då är det inte tid att hämnas, då är det inte tid att slå tillbaka. Då är det tid att böja sina knän och ropa till Gud. Han kan vända din situation från ljus till mörker, han kan visa dina vänner vad som egentligen är sanningen.


Om du sätter ditt hopp till Gud så kommer han att ta hand om dig, om du sätter ditt hopp till honom så kommer han att ge dig vad ditt hjärta berör. Det hjälper inte att du är sur och grinig, det hjälper inte att du vill ta hämnd mot de som vill göra dig illa. Lämna allt i Guds händer. Om du gör det så kommer han sannerligen att belöna dig.


Gud kommer att ge dig kraft att leva vidare, i tro på ett mirakel, i tro på att han kommer ta bort din sjukdom. Om du hoppas på Gud så kommer han att ge dig styrka.


Oräknerliga gånger har läkare sagt till mig att jag snart kommer att dö, att det är lika bra att jag förbereder min egen begravning. Men på något sätt så har det alltid funnits hopp i mitt hjärta. Jag anser inte själv att jag har superstor tro, eller att jag är någon troshjälte. Men jag har hoppet, och det är hoppet som bär mig.


Man kan säga att hoppet är början på ditt mirakel. Det börjar med hoppet, och slutar med ett fullbordat helande.


Nu har Jesus redan betalat priset för ditt helande, helandet tillhör redan dig. Jesus behöver inte komma tillbaka och dö på korset igen för att du ska bli helad. Han har redan köpt din själs frälsning och ditt helade. Det enda du och jag behöver göra är att ta emot vår mirakel i tro. Men bara för att du inte omedelbart ser resultatet av att sjukdomen har försvunnit, så betyder det inte att du inte blivit helad. Helandet kan vara en process, det kan vara något som växer fram steg för steg.


En känd astronaut sa en gång; "Nu är det bevisat att Gud inte finns, för jag såg honom inte då jag var där ute i rymden, alltså finns han inte" Bara för att denna mannen inte såg Gud där ute i rymden, så betyder det inte att Gud inte finns. En person som träffade denna ateistiska astronaut sa till honom; "Dit intellekt finns inte, för jag ser det inte."


Vad vill jag då komma med detta? Jo! Ditt helande finns vist, ditt helande existerar. I Sverige är vi så låsta vid det vi ser. Vi vill att det ska synas och kännas då vi bli helade, medan helandet inte alltid syns eller känns. I tron kan du se ditt mirakel, i tro kan du veta att du vet att du är botad. Det kanske inte syns på EKG nu, men det syns i det andliga. Det kanske inte syns på utsidan av din kropp, men på din insida kan du se det.


Ge aldrig upp när det gäller ditt helande mirakel. Säg aldrig; "Jag är inte helad" Säg aldrig; "Jag kommer aldrig bli helad" Just dessa ord är lögn. Bibeln säger något annat. Guds ord säger följande


Jes 53:5 B Genom hans sår är vi helade


När du läser detta ord, då ser du att det står i nu tid, det står inte i snart kommer det, det står inte i förfluten tid. Det står att det 'är nu. Det står att du är helad.


Jag vet att det kan vara svårt att styra sitt sinne åt detta håller med värk och elände, men det går, det är en möjlighet.


Sedan när du ser att du är helad, eller undrar om du är helad. Sluta då absolut inte med dina mediciner på eget bevåg. Gå till en doktor och låt han undersöka dig. Jag är varken doktor eller sjuk sköterska. Jag kan inte säga att du ska sluta ta mediciner. Men din doktor kan göra det. Och ditt mirakel kan vara ett vittnesbörd för din doktor.


© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0