KRAFTEN HOS JESUS

Ni som följt min blogg en tid kanske märkt att jag skriver från en annan bibel översättning. Anledningen till att jag gör detta är att även mina yngsta läsare ska kulla läsa och förstå vad jag skriver. Jag har bloggat sedan januari 2008, nyligen raderade jag min blogg och började om på nytt. Men jag hoppas jag ska kunna lägga ut alla bloggskrifter på en separat bloggsida.



Apg 3:16 Och genom tron på kraften hos Jesus har den här mannen nu blivit botad, ni vet ju alla att han förut varit helt förlamad. Tron på Jesus har gjort honom helt frisk, som ni alla kan se.

NYA LEVANDE BIBELN


Detta bibelord är ett av mina favorit ord från bibeln när det gäller helande. Det är också ett ord Gud har gett till mig, som jag tror på när det gäller att jag ska bli frisk (Helad)


Det som hänt nyligen i den här berättelsen är att Petrus och Johannes kommer in i templet för att be. Då möter de denna man som sitter vid en av dörrarna in till templet. Han ber Petrus och Johannes om pengar. Men den här dagen så har de inga pengar med sig. Och de säger till mannen; "Vi har inga pengar med oss idag. Men vi har någonting annat, vi har Jesus" Så tog de den här mannen i handen, och sa till hans kropp att bli frisk. Och genom ett under så blev mannen helt frisk. Han som förut varit lam hela sitt liv, han kan helt plötsligt gå, hoppa, springa.


Det är en sådan Gud du och jag tjänar. Vi tjänar en Gud som gör under, vi tjänar en Gud som tar bort sjukdom, en Gud som säger åt de onda andarna att gå, och de måste lyda det namnet.


Namnet Jesus är ett starkt namn. När du använder dig av de namnet så måste sjukdom gå, när du talar det namnet så måste de onda andarna fly från den människa som de plågat.


Jesus är likadan idag. Han vill göra dig frisk, han vill ta bort all sjukdom, all smärta alla handikapp. Namnet Jesus är lika starkt och mäktigt idag som det var då Petrus och Johannes hjälpte denna mannen. Ibland beter sig kristna som om namnet Jesus har eller hade ett bäst före datum. Mjölk och grädde har bäst före datum, men inte Jesus. Bibeln säger i hebreerbrevet 13:8 att Jesus är likadan i dag som han var då han vandrade omkring som människa här på jorden. Har har inte förändrats en smula. Han är den han var för två tusen år sedan, och han kommer alltid att vara det. Mjölk och grädde håller sig färska i en vecka ungefär. Men Jesus surnar aldrig. Han har fräsch och kraftfull. Han är alltid på topp, och han håller alltid det som han lovar.


Låt oss gå tillbaka till dagens bibelord. Det står att det är tron på kraften hos Jesus som har gjort denna förlamade man frisk. Sedan fortsätter författaren att skriva; "Tron på Jesus har gjort honom frisk." Det var alltså tron på Jesus som gjorde honom frisk. Han hade säkert både sett och hört hur Jesus botat sjuka, och nu var det då äntligen hans tur.


Jag kan inte svara på varför denna man inte blev botad då Jesus gick in och ut ur templet, det kan nog bara Gud svara på. Men ett är säkert. Gud gjorde verkligen ett mirakel med denna mannen. Han var en man som hela Jerusalem kände till. Alla visste vem han var. Han var ett mirakel som berörde en hel stad. Jag tror att många människor blev rörda av att se och höra om vad Gud gjorde för denna mannen.


Du är precis lika värdefull i Guds ögon som denna mannen.


Rom 2:11 Gud behandlar alla lika.

NYA LEVANDE BIBELN

Det är en sådan Gud våran Gud är. Han behandlar alla lika. Han ville hela den lama mannen, han kunde göra det och han gjorde det också. Nu är det så att Gud behandlar alla lika. Då vill han, kan han och kommer han att göra dig frisk också.


Till dig som kämpar mot sjukdom, och önskar att bli frisk. Till dig vill jag säga: "Ge inte upp, fortsätt att tro och hoppas på att bli frisk. Ge inte upp, fortsätt att titta på Jesus, fortsätt att titta på det mirakel som Gud har lovat dig.



© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2009




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0