BARNENS BRÖD

Matt 15:22-28 Då kom en kanaaneisk kvinna* från dessa trakter och ropade: "Herre, Davids Son, förbarma dig över mig! Min dotter är svårt besatt." Men han svarade henne inte med ett ord. Hans lärjungar gick då fram och bad honom: "Skicka i väg henne! Hon följer ju efter oss och ropar." Han svarade: "Jag är sänd endast till de förlorade fåren av Israels hus." Men hon kom och föll ner för honom och sade: "Herre, hjälp mig!" Han svarade: "Det är inte rätt att ta brödet från barnen och kasta det åt hundarna." Hon sade: "Jo, Herre, också hundarna äter smulorna som faller från deras herrars bord." Då svarade Jesus henne: "Kvinna, din tro är stor. Det skall bli som du vill." Och från det ögonblicket var hennes dotter botad.

Helande är barnens bröd. Du och jag är Guds barn och helande är vårt bröd. Det är vårt dagliga bröd. Någonting som du och jag kan äta av dagligen.

Helande är inte något exklusivt lördagsgodis som du och jag bara kan äta av någon gång då och då. Helande är snarare daglig mat för oss. Någonting som du och jag dagligen kan äta av i vårt hem. Guds ord är ju läkedom för både kropp och själ. Och ordet är också andlig mat för oss. Du och jag kan ta emot hälsa då vi sitter och läser i bibeln. Jag har själv blivit helad då jag läste ordet.

Jag längtar efter den dagen då vi kristna i våra hem sträcker oss ut i tro för att bli botade då vi läser bibeln. Helandet är ju barnens bröd. Bröd var någonting man dagligen åt på den tiden.

Daglig mat är ett litet barns rättighett. På samma sätt är helande din rättighet. Gud vill att helande ska vara en livsstil, och inte något som vart tionde år dimper ned bland oss.

Glöm inte att helande är daglig mat för dig.

Helande är inte en exlusiv lyx resturang.

Helande är din rättighet

Och du kan ta emot helande i ditt hem idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0