EN RESA

Matt 9:35 Jesus gick omkring i alla städer och byar, och han undervisade i deras synagoga och predikade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor.

 

Det står i dagens bibel ord att Jesus gick omkring i alla städer och i alla byar, och där predikade Jesus evangeliet, och han botade alla slags sjukdomar och krämpor.

 

Lägg märke till att det står att Jesus botade alla slags sjukdomar och krämpor. Det står inte att Jesus bara botade den och den sjukdomen, det står inte att Jesus bara botade lindriga sjukdomar. Nej, det står att Jesus botade alla slags sjukdomar och krämpor. Med andra ord tog han bort svåra, ja till och med dödliga sjukdomar från människors kroppar och psyken, han tog även bort lindriga sjukdomar som magsjuka och förkylning.

 

Jesus är likadan i dag, Jesus går omkring i alla städer och byar där det finns troende som samlas i hans namn, och han är mitt ibland dem som samlas i hans namn, och överallt där Jesus är, där vill han göra mirakler, där vill och kan han ta bort sjukdom från våra sjuka och trasiga kroppar.

 

Jesus älskar dig, han vill ta bort sjukdomen och plågan från dig, han vill inte att du och jag ska lida, han vill inte att du och jag ska plågas av smärta i vår kropp och i vår själ. Han vill att hela du ska vara frisk, både till kropp och själ. Och det stannar inte där, Jesus vill göra dig frisk, och han kan även göra dig frisk. Men varför alla inte blir helade på en kaffe rast vet jag inte. Men det är inte det viktiga, det viktiga är att du fortsätter att se på Jesus, och i ditt hjärta veta att Jesus både kan och vill göra dig frisk.

 

Det finns många saker i vår tro som du och jag aldrig kommer att få något svar på. Och det får vi bara finna oss i. Vi får lyfta på hatten och gå vidare med Jesus. Det viktiga när det gäller ditt helande är att du inte ger upp, att du har hoppet vid liv.

 

Jag brukar skriva att vägen till ditt helande är en resa, resan börjar vid hoppet och slutar vid ett fullbordat mirakel.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0