GUDS ORD VERKAR ALLTID

Ord 13:3 Den som vaktar sin tunga bevarar sitt liv, den lösmynte råkar i olycka.

 

Ordet lär oss gång på gång att vi ska vakta våran tunga. Vad menar jag då med att vi ska vakta vår tunga? Jo, du och jag har inför Gud ett ansvar att inte prata hur som helst.

 

Du och jag är skapade till Guds avbild, och när Gud skapade jorden så skapade han den genom att prata, han sade; ”Ljus, bli till, och det blev till.” Vidare skapar Gud djuren, träden, blommorna djuren och insekterna genom att tala. Nu är du och jag skapade till Guds avbild. När du och jag talar då händer det saker i den andliga världen, saker som du och jag inte kan se, men det händer ändå.

 

Jak 3:2-6 Vi begår alla många fel. Om någon inte felar i sitt tal, är han en fullkomlig man som också kan tygla hela sin kropp. När vi lägger betsel i munnen på en häst för att han skall lyda oss, styr vi också hela hans kropp. Se också på fartygen som är så stora och drivs av hårda vindar. Ändå styrs de dit rorsmannen vill med ett mycket litet roder. Så är också tungan en liten lem men kan skryta över stora ting. Tänk på hur en liten eld kan antända en stor skog. En sådan eld är tungan, en värld av ondska bland våra lemmar. Den smutsar ner hela vår kropp och sätter tillvarons hjul i brand och är själv antänd av Gehenna.

 

Varför skriver jag då i dag om tungan, och hur viktigt det är att vi talar rätt, att vi talar bra? Jo jag vill uppmana dig att proklamera ordet över din kropp. Proklamera och bekänn de ord Gud gett dig som löfte för helande.

 

Du och jag behöver inte älta fram och tillbaka vad doktorn sagt. Vist ska vi respektera vad doktorn säger, vi ska lyssna på honom också. Och jag har inte förbjudit dig att berätta hur du mår. Men ibland talar vi ut det negativa allt för ofta, ibland ältar vi fram och tillbaka, hela dagarna i ända hur hemskt allt är och att doktorn säger att du aldrig kommer att bli frisk. Men glöm då inte att Gud alltid har sista ordet. Och han säger; ”Genom Jesus sår har ni fått läkedom.”

 

Jesus älskar dig, han vill inget hellre än att bota dig. Han vill och kan ta bort sjukdom och smärta från din kropp. Inget är omöjligt för Gud.

 

Jag har låtit trycka upp något jag kallar helandebekännelse. Detta är en broschyr som lätt hjälper dig i hur du kan bekänna och proklamera Guds ord över dig själv och din familj. Och glöm inte detta; ”Guds ord vänder aldrig fåfängt tillbaka.” (Jes 55:11)

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0