HAN ÄR LIKADAN I DAG

Hebr 13:8 Jesus Kristus är den samme i går och i dag och i evighet.

 

Det finns ingen förändring hos Jesus Kristus. Han har alltså inte förändrat sig på två tusen år, och han kommer aldrig någonsin förändras. Vi människor kan förändras, och vi förändras då vi skaffar nya vänner och umgås ofta med dem.

 

Vad betyder det då att det inte finns någon förändring hos Jesus? Att han alltid är den han varit och alltid kommer att vara den han är och alltid varit? När Jesus levde som en helt vanlig människa på jorden för två tusen år sedan, då gjorde han de sjuka friska. Han tog bort alla slags sjukdomar, och han drev ut onda andar. Skriften säger ju att Jesus är likadan i dag, med andra ord så tar Jesus bort sjukdom och smärta från människors kroppar, och detta händer i dag.

 

Jesus tar bort sjukdomar och smärtor från sjuka människors kroppar i dag. Och han vill göra det för dig. Hur kan jag veta detta? Jo, Gud är inte partisk, han har inte enstaka favoriter, han ser inte ned på en och upp till en annan. Vi är alla lika inför Gud.

 

Gud älskar dig, han vill och kan ta bort sjukdom och smärta från din kropp. För dig som står i tro för ett mirakel vill jag uppmuntra att läsa litteratur som undervisar om helande, det finns flera böcker från flera olika samfund som undervisar i detta ämne. Böcker jag läst och rekommenderar är

 

1 Jag är Herren din läkare: FF BOSWORTH

2 Ordet som helar dig Författare okänd (Engelsk översättning)

 

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0