HAN ÄR NÄRA

Ps 145:18-19 Herren är nära alla som åkallar honom, alla de som åkallar honom i sanning. Han gör vad de Gudfruktiga begär, han hör deras rop och frälsar dem.

 

Gud är nära alla som åkallar honom säger ordet. När du och jag åkallar Gud då är han nära oss. Men det finns ett krav från Guds sida för att han ska vara nära oss åkallar honom, och det kravet är att vi ska åkalla Gud i sanning. Att vi söker hans ansikte av hela vårt hjärta. Vad betyder då detta? Jo, att vi inte ska tänka på en sak och ropa till Gud, det betyder att du ska ha alla dina tankar fokuserad på Gud.

 

När du och jag kommer inför Gud och ber honom om olika saker, då har han lovat oss att han ska svara oss, han ska inte bara svara oss, han ska ge oss det vi ber honom om.

 

Behöver du hälsa, så be Gud om att han ska ge dig hälsa. Vill du att han ska ta bort sjukdom och smärta från dig, så säg det då åt honom.

 

Gud han vill fylla alla våra behov, han vill svara på alla våra böner. Gud vill inte att någon av oss ska vara sjuk. Guds plan med ditt och mitt liv är att vi ska vara friska, och att vi ska lyckas i livet.

 

Gud har aldrig lovat dig och mig att vårt liv skall vara perfekt och utan problem. Men han har lovat oss att då problemen och eländet kommer, då är han där, då är han vid din sida. Gud väntar inte på andra sidan elden, han väntar inte på andra sidan av vattenströmmarna som du kanske just nu går genom, nej, han går med dig genom elden, han går med dig genom vattenströmarna.

 

Gud älskar dig, han kommer aldrig lämna dig eller överge dig. I tider av vårt liv så kan det kännas som om Gud övergivit oss, men det har han inte.

 

Jes 49:15-16 Glömmer en kvinna sitt lilla barn, bryr hon sig inte om den hon själv har fött? Och även om hon skulle glömma, glömmer jag aldrig dig. Nej, ditt namn är skrivet i mina händer, jag tänker ständigt på dina murar.

 

Gud han bryr sig om dig, även om din mamma har glömt dig, så kommer Gud inte glömma dig. Han har skrivit ditt namn i sina händer.

 

Vad du och jag än går i genom i livet så har Gud förberett en utväg. Du kanske inte ser den nu, men Gud har planerat en utväg, det har han lovat.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0