HAN FÖRBLIR

 

Jag har under en period funderat på att skriva bloggen från en enklare översättning, så att alla som läser kan förstå vad det står på denna blogg. Jag har ännu inte bestämt mig för hur jag ska göra.

 

Ps 33:4 Allt vad Herren säger det menar han, och allt han gör kan man lita på.
En levande bok

 

Den Gud som vi tjänar han är en ärlig Gud. Han är inte en Gud som säger en sak och menar en annan. Säger han att han vill göra de sjuka friska, alla sjuka friska, då vill han det också. Och Gud säger faktiskt i sitt ord att han vill göra alla sjuka friska. Låt mig ta dig till några bibelord, och förklara vad jag menar.

 

Matt 8:2-3 Då närmade sig plötsligt en spetälsk1 man och föll ner för honom och bad: ”Herre, om du vill, så kan du göra mig frisk.” 3 Jesus räckte genast ut handen och rörde vid mannen och sa: ”Det vill jag. Du är frisk!” Och i samma stund var mannen fri från sin spetälska.
En levande bok

 

 

Denna man visste att Jesus kunde göra honom frisk, men han var inte säker på om Jesus verkligen ville göra honom frisk. Och Jesus ville göra honom frisk, lägg märke till vad Jesus säger har, han säger inte; ”Snart är du frisk”, han säger inte; ”Simsalabim”. Nej, han säger något mycket enklare än så. Han säger: ”Det vill jag, du är frisk”. Med andra ord så ville Jesus göra honom frisk.

 

Nu kanske du undrar om Jesus är likadan i dag, du kanske tvekar på om Jesus kan eller vill göra dig helt frisk. Svaret finns faktiskt i bibeln.

 

Hebr 13:8 Jesus Kristus är densamma igår, idag och i evighet.
En levande bok 



Här står det skrivet att Jesus inte har förändrat sig, det han tyckte om saker, det tycker han i dag. Han var alltid beredd på att bota sjuka då han levde som människa här på jorden, han sa aldrig nej till att ta bort sjukdom, smärta eller handikapp från någon. Och eftersom han inte förändrat sig på något sätt eller vis, så vill han ta bort sjukdom och smärta från dig nu.

 

Matt 18:20 För när två eller tre samlas därför att de tillhör mig, då är jag mitt ibland dem.”
En levande bok

 

Vi kan gång på gång läsa i bibeln att Jesus tog bort sjukdom från människor. Över allt dit han gick så kom sjuka till Jesus, och bad honom att han skulle göra de friska, och han gjorde dem friska, han tog bort deras sjukdomar, och han befriade de från onda andar.

 

I dag han vi läst i Hebreerbrevet att Jesus är likadan i dag som han var då han levde som människa här på jorden. Alltså så vill och kan Jesus göra sjuka friska i dag. Och vi har läst i Matteus artonde kapitlet att när ni samlas tillsammans som kristna, för att tillbe Jesus, då är han där mitt ibland er. Och vi kan läsa i ordet att där Jesus var, där gjorde han under och mirakel.

 

Så när ni samlas i era husgrupper, husförsamlingar och när ni samlas i era bönegrupper och i kyrkan, då är Jesus där, och han vill ta bort sjukdom från din kropp.

 

Kom ihåg detta, Jesus är mitt ibland er då ni samlas för att tillbe Jesus. Du kanske inte ser honom eller känner hans närvaro. Men Jesus är ändå där. Och där han är där vill och kan han göra mirakel.

 

När ni samlas för att tillbe Jesus, tänk då inte på att du inte känner honom eller ser honom. Tro att han är där, och prisa honom som om han stod mitt framför dig, för han är värd att pristas, och tillbes. Jesus är alltid redo att göra dig frisk. Oavsett om du känner Guds närvaro eller inte. Han är hos dig just nu i denna stund, för Gud är närvarande överallt och alltid. Och han är alltid, dygnet runt villig att göra dig frisk. Han både vill och kan göra dig frisk. Så luta dig tillbaka mot hans löften, och fortsätt tro och hoppas på ditt mirakel. Proklamera och bekänn vad ordet säger, det ger mer resultat än vad du tror.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0