HAN SOM HAR SKAPAT DIG

DAGENS ANDRA INLÄGG.

 

Jes 44:2 Så säger Herren, han som skapat dig, han som formade dig redan i moderlivet och som hjälper dig. Frukta inte, du min tjänare Jakob, du Jesurun som jag har utvald.

 

I detta bibelord så tilltalar Gud Jakob, men detta bibelord gäller lika mycket dig som Jakob. Hur kan jag då vara så säker på detta? Jo, ordet talar om för oss att Gud inte är partisk, att han inte har anseende till person. Och just därför så gäller detta bibelord just dig, just i denna dag.

 

I dagens bibelord så säger Gud tre saker till oss. Han säger att det är han (Gud) som har skapat oss, han säger att han hjälper dig, och han säger åt oss att vi inte ska vara rädda.

 

Gud vill inte att du och jag ska vara rädda. Han vet att fruktan stjäl våran kraft, han vet att då du och jag är rädda, då fokuserar vi på problemet och inte på lösningen, lösningen är Jesus Kristus.

 

När Gud skapade människan så skapade han henne perfekt, utan sjukdom, smärta eller brist. Det står i ordet att han skapade människan övermåttat skön och underbar, det vill säga enormt vacker. Gud vill inte att du och jag ska lida, han vill inte att vi ska vara sjuka eller ha smärta.

 

Jesus både kan och vill ta bort sjukdom och smärta från dig och mig. Helande är inte någon gammal sägen, det sker i Sverige i dag. Jag själv har blivit helad av Gud flera gånger, och han vill och kan bota människor från sjukdom och smärta. Under länken ”vittnesbörd” till höger, så kan du läsa vittnesbörd från människor som Jesus har gjort frisk, inte bara jag vittnar där, utan även andra.

 

Glöm aldrig att Gud älskar just dig, du är hans ögonsten. Han kan och han vill göra dig frisk.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0