BEKÄNN OCH PROKLAMERA.

Bekännelse är egentligen något centralt i kristendomen. Vi kanske inte tänker på det, men jag tror att bekännelse är viktigare än vad du och jag tror.

 

 

Rom 10:9 Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren* och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.

 

När du och jag tog emot Jesus som vår frälsare och Herre, då gjorde vi det genom att bekänna.

 

Det finns mer kraft genom de ord du och jag talar, mer kraft än vad du och jag fattar. Människan är skapade till Guds avbild. När Gud skapade himlen och jorden, djuren och växterna, så gjorde han det genom att prata.

 

Nu är du och jag skapade lik Gud. Därför så är jag övertygad om att det finns makt och myndighet i de ord du talar. När du och jag talar ut något, då händer det något i ande världen. Vare sig du vill det eller inte. Därför är det viktigt att prata rätt och prata bra.

 

Gud vill inte att du ska tala illa eller negativt om en annan människa, eller om dig själv. Han vill att du ska tänka före du pratar, och att dina ord ska vara kryddade av välsignelse.

 

Var kommer du helande in här? Jo, genom din muns bekännelse. Jag tror att du kan bekänna och proklamera hälsa och sundehet till ditt sinne och din kropp. Jag har låtit trycka upp något jag kallar för helande bekännelse. Det är en broschyr som hjälper dig att bekänna och proklamera Guds ord över din situation.

 

När du blev frälst så bekände du med din mun att Jesus är din herre. På samma sätt tror jag du kan bekänna och proklamera helande över din kropp, och över ditt sinne.

 

På en av mina hemsidor så kan du läsa olika bibelord om helande. Genom att klicka här kommer du till min hemsida.

 

Till sist. Vaka över din tunga. Var noga med att tänka före du pratar. Om någon talar illa om någon annan, lystna inte på det. För ord påverkar dig mycket mer än du tror. Ord som talas ut är som små frön som sås i ditt hjärta. Än fast de dessa människor talar är sant, lystna inte på det. Det förstör och förgör i ditt hjärta. Gud har gett dig valet att välja mellan liv och död, välsignelse och förbannelse. När du välsignar får du skörda liv, när du förbannar får du skörda död. Välj då livet för att du och dina barn, barnbarn ska vara välsignade.

 

Börja gärna dagen med att bekänna hälsa och liv över din kropp. Det ger underbara resultat.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009 http://helande.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0