genom vatten och eld.

Jes 43:1-3 Men nu, så säger HERREN, han som har skapat dig, Jakob, han som har danat dig, Israel: Frukta inte, ty jag har återlöst dig, jag har kallat dig vid namn, du är min. Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna dig. Ty jag är HERREN, din Gud, Israels Helige, din Frälsare. Jag ger Egypten till löspenning ör dig, Nubien och Seba i ditt ställe

 

Gång på gång så uppmanar Gud oss att vi inte ska vara rädd. Och jag tror nämligen att det finns en anledning till att vi inte ska vara rädd. För när du och jag är rädd, då fokuserar på våra ögon på problemet istället för lösningen. Och lösningen är Jesus Kristus.

 

Gud vet vad du heter, han kallar på dig vid ditt namn. När han vill något då säger han inte; ”Hej!, Du där i den randiga tröjan”. Nej, han nämner dig vid ditt namn.

 

Gud har inte lovat dig att du aldrig ska ha problem, han har inte lovat dig att du aldrig ska ha det jobbigt. Men han har lovat dig att då det är tufft, då det är olidligt, då är han med dig. När du går genom eld och vatten då går Gud med dig genom elden och vattnet. Han står inte på andra sidan och hejar på. Han följer dig genom elden och genom vattenströmmarna. Ja han går till och med före dig genom elden och vattenströmmarna. Hur kan jag säga detta? Jo, för du har vigt ditt liv till att följa Jesus, och inte tvärt om. Eller hur?

I slutet av detta bibelord så säger Gud till dig att när du går genom elden så ska lågan inte bränna dig. När du kommit genom till andra sidan, då kommer det inte märkas vad du har gått i genom. Du kammer inte ha några skador eller några märken på din kropp.

© copyright Jimmy Larsson 1999-2009

 


Kommentarer
Postat av: nina

Just detta bibel ord har jag fått uppleva personligen. Jag fick det till mig innan händelserna de syftade på skedde, så jag kunde luta mig mot det och vara trygg genom allt. Det var tufft, men jag visste att jag skulle klara det för Gud var med mig.

2009-09-18 @ 23:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0