JESUS ÄR TRONS UPPFINNARE.

Heb 12:2 Och låt oss ha blicken fäst vid Jesus, trons upphovsman och fullkomnare, som i stället för den glädje som låg framför honom utstod korsets lidande utan att bry sig om skammen och som nu sitter på högra sidan om Guds tron.

 

 

I detta bibelord så uppmanar författaren oss att ha blicken fäst på Jesus. Vad som än händer i ditt liv så vill jag uppmana dig att ha blicken fäst på Jesus. Om du och jag börjar vara rädd och orolig, då fäster vi blicken på problemet i stället för på lösningen. Jesus är lösningen på alla våra problem.

.

 

Jesus betalade ett enormt högt pris för din och min frälsning. Kan du förstå hur högt Gud egentligen älskar oss. Han älskar oss så mycket så att hans ende som som var född av kvinna, fick ge sitt liv på korset för att vi skulle kunna få frid med Gud. Egentligen var det du och jag som skulle betala priset för vår frälsning. Men nu trädde Jesus in och betalade syndernas förlåtelse för hela mänskligheten. Nu är det upp till dig och mig om vi vill ta emot denna syndernas förlåtelse. Utan Jesus Kristus så kan du inte komma inför Gud, inte jag heller.

 

 

När Jesus dog på korset så betalade han inte bara priset för dins synders förlåtelse, han betalade priset för att du och jag skulle kunna komma inför honom och få helande, befrielse och upprättelse. Jesus har redan betalat priset för ditt helande, ditt helande finns redan hos Jesus, det enda du och jag behöver göra är att komma inför Gud och hämta ut vårt helande.

 

 

Nu vet jag att vissa av er stått i tro länge för sitt mirakel, och en del av er kanske tycker att jag överdriver. Men jag gör det inte. Ditt helande finns redan hos Jesus. Du behöver inte prestera något för att få ditt helande, du får det fritt och gratis.

 

© copyright Jimmy Larsson 1999-2009

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0