KVINNAN SOM BLÖDDE.

Matt 9:20-22 Och se, en kvinna som hade lidit av blödningar i tolv år närmade sig Jesus bakifrån och rörde vid hörtofsen på hans mantel. Hon tänkte: ” Om jag bara får röra vid hans mantel blir jag frisk.” Jesus vände sig om, och då han fick se henne, sade han,: ”Var vid gott mod, min dotter. Din tro har frälst dig.” Och från det ögonblicket var kvinnan botad.

 

Jag tycker att du och jag borde ha denna kvinna som föredöme. Hon hade verkligen tro på Gud. Det verkar som hon inte gruvade sig för vad som skulle hända om någon upptäckte att hon var mitt i en folkhop. På den tiden så fick en människa med blödarsjuka inte komma nära andra människor. Gjorde de det ändå, så riskerade de att bli dödade. Men denna kvinna verkar strunta i dessa regler. Hon trängde sig genom folkhopen och rörde vid Jesus i tro. Omedelbart då hon rör vid Jesus så blir hon botad från sin hemska sjukdom.

 

Vad kan vi då lära av denna frimodiga kvinna? Jo, vi kan lära oss att sträcka oss ut i tro, oavsett om våra släktingar och vänner säger att det är omöjligt. För Gud säger att allt är möjligt för den som tror.

 

Diskutera inte med folk som inte tror på helande, eller de som inte vill tro. Du vinner inget på dessa diskussioner. Samtala istället om helande och mirakler med de som tror på dem.

 

Upphör aldrig att fylla dig med undervisning om helande, och med vittnesbörd om helande. Om du står i tro för ett helande, sluta då aldrig att tro, hoppas och bekänna vad ordet lovar dig. Och ordet lovar dig helande, upprättelse och befrielse på alla områden av ditt liv.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0