SENAPSKORN.

 

Rom 8:11 Och om hans ande som uppväckte Jesus från det döda bor i er, då skall han som uppväckte Kristus från det döda göra också era dödliga kroppar levande genom sin ande som bor i er.

 

Vad står det egentligen i dagens bibelord? Om du har tagit emot Jesus som din frälsare och herre, om du är frälst/kristen, då har du fått den helige anden på din insida. Och det var den helige andens kraft som uppväckte Jesus från det döda.

 

Är inte detta ganska häftigt? Samma ande som uppväckte Jesus från det döda bor på din insida. Och i den kraften så är ingenting omöjligt.

 

En dag för ganska många år sedan var jag deprimerad och ledsen. Jag hade då under många år haft en svår obotlig sjukdom. Då pratade jag med en vän och berättade min situation för henne. Då gav hon mig detta bibelord. Hon sa att jag skulle tänka på vilken kraft jag hade på min insida. Just då så tog jag inte till mig detta bibelord, jag kände mig något mindre frustrerad men jag tog inte till mig det bibelordet.

 

Du och jag kan välja om vi ska ta till oss de bibelord som Gud ger oss genom andra för att uppmuntra dig. Du kan välja att strunta i de orden, eller tycka att de är små och fjantiga i jämförelse med dina kolossala problem. Men du kan också välja att säga amen! Och ta till dig bibelordet, proklamera och bekänna det ordet över din livs situation.

 

Du och jag har faktiskt ett val att tro på Gud eller tro på ödet. Jag vet att alla inte har rå tro i alla livets olika skeende. Men har du sagt ja till Jesus så tror du på Jesus och då har du tro.

 

Du och jag behöver inte ha rå tro, det räcker med tro som ett senapskorn. Jesus sa att om vi har tro som ett senapskorn ska vi kunna göra det omöjliga möjligt.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009 http://helande.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0