STRIDEN OM DITT HELANDE.

Rom 8:1 Så finns nu ingen fördömelse för den som är i Kristus Jesus
Folkbibeln.

 

När du och jag stått i tro för ett helande under en längre tid då kan vi lätt bli attackerade med missmod och vi kanske blir bedrövade, vi kanske frågar oss varför vi inte blir helade, vad det är för fel med oss och vad vi gör för fel. Men Gud vill absolut inte att du ska hamna under denna hemska fördömelse.

 

Författaren till detta brev är klar och tydlig med sitt budskap, fördömelse är inte från Gud, och Gud vill inte att fördömelse ska drabba någon av oss.

 

Jag tror att det är så att satan skjuter pilar av fördömelse mot dig och mig då han blir rädd för det budskap som du och jag lyssnar på. Djävulen vet att om du får tag på hemligheten angående helande, då är det kört för honom. Och därför gör han vad han kan för att hindra oss från att få tag på undervisningen om helande.

 

Nu skyller jag inte allt på satan, men det jag säger är sant i alla fall. Gud vill inte att du ska vara fördömd, han vill att du ska vara fri, frisk och lycklig.

 

Rom 8:2 Ty livets andes lag har i Kristus Jesus gjort mig fri från syndens och dödens lag.

 

Gud har betalat priset för din själs frälsning. Du har livets ande på din insida, du har inte en ande av död och förruttnelse på din insida, du har ett flöde av liv på din insida.

 

Då fördömelse attackerar oss då behöver vi resa oss upp och skaka av oss fördömelse, elände och död. Och hur gör jag det då? Jo, du gör det genom att bekänna och proklamera Guds ord över din situation. Jag har tryckt upp något jag kallar för helandebekännelse, där får du hjälp att proklamera och bekänna helande och upprättelse över dig och din familj.

 

Guds ord är ett andligt vapen, och när du talar ut vad Guds ord säger, när du gör det i tro så händer det saker i andevärlden. När du talar vad Guds ord säger, utifrån en övertygelse i ditt hjärta, då måste satan fly från dig. Han kommer inte fly från dig på en väg, men han och demonerna ”måste” fly från dig på sju vägar.

 

Jag tror vi troende behöver vara mer frimodiga och tuffa. Den anden som finns på din insida, den anden uppväckte Jesus från det döda. Och i den anden kan du inte nya marker i ditt liv. Du kan inta nya missions områden. Satan är inte farlig för dig, men du är farlig för satan. Så länge som du lever av Jesus och i Jesus så kan satan inte röra dig.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009 http://helande.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0