LÄKARE, SEGERBANER OCH FRID

4 Mos 23:19 Gud är inte en människa, så att han skulle ljuga, inte en människoson, så att han skulle ångra sig. Säger han något utan att göra det, talar han något utan att fullborda det?

Den Gud som du och jag har gett vårt liv till, han kan inte ljuga, han kan inte ångra sig. Det är en del av hans natur.

Vi kan säga om människor vi känner mycket väl; "Hon/han skulle aldrig göra en sådan sak." På samma sätt är det med Gud, om du och jag verkligen lär känna Gud, och lär känna honom på djupet, då lär vi oss hur Gud är. Vad han vill och vad han längtar efter.

Gud har lovat både dig och mig hälsa. Han har inte bara lovat oss helande, han har även lovat oss förlåtelse, upprättelse, befrielse och helande. Allt detta är en del av Guds natur.

Vår Gud har sju förbundsnamn, jag tänker inte rabbla upp alla förbundsnamn nu. Men ett utav Guds sju förbundsnamn är "Jag är Herren din läkare."

Detta är inget namn en frenetisk Kristen har gett Gud. Det är Gud själv som säger detta om sig själv. Han gör det inte för att han känner sig pressad eller tvingad. Han gör det inte för att någon kräver det. Han gör detta för att det är hans villja.

Gud är herren din läkare, han är Herren ditt segerbaner, han är herren din frid, den alltid närvarande. Allt detta är Gud för dig, och mycket mer än detta är han för dig.

Tappa inte hoppet när det gäller ditt mirakel, fortsätt att tro och hoppas på att Gud ska gripa in, fortsätt att tro och hoppas på att Gud ska hela, upprätta och befria dig och hela ditt liv.


© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0