DITT LIV OCH DINA KÄNNSLOR

Ord 9:11 Ty genom mig ska dina dagar bli många och dina levnadsår förökas.

Gud har gett dig och mig ett löfte om ett långt liv. Gud har aldrig påstått att ditt och mitt liv skulle vara problemfritt. Gud har aldrig lovat någon människa att deras liv skulle vara perfekt, och jag tror faktist inte att någon människas liv är perfekt.

Gud har gång på gång lovat oss i sitt ord att han både vill och kan göra oss friska. Gud vill inte att du och jag ska lida, Gud vill inte att vi ska må dårligt och ha det bedrövligt i vårt liv, han vill att vi ska vara friska och må bra.

Hur sjuk du och jag än kan bli så har Gud ändå alltid en utväg ur din svåra hälsosituation. Hur svårt sjuk vi än blir så kan Gud ändå gripa in och hela oss. Ibland kan vägen till vårt helande vara lång och besvärlig, och ibland kan vägen till vårt helande vara relativt snabb. Men oavsett om vägen till ditt mirakel är snabb eller långsam så är Gud ändå med dig. Gud har lovat dig att han aldrig ska lämna dig, att han aldrig ska överge dig.

Livet är inte alltid lätt, och ibland kan allt kännas rätt hopplöst. Men hur hopplöst det än känns så är det ändå inte kört för din del. Gud har inte lovat dig att allt alltid ska kännas toopen bra. Men han har lovat dig att han alltid ska vara med dig.

Gud vill inte att du och jag ska basera vårt liv på båra känslor. Gud vill att grunden för ditt liv och dina tankar ska vara Guds ord. Guds ord är en stadig grund som håller i varge storm som du och jag uttsätts för. Grunda ditt liv på vad Gud säger, inte vad du känner eller upplever för tillfället.


© Jimmy Larsson Uppsala 2010



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0