FRÅN DÖD TILL LIV

Ps 118:17 Jag skall inte dö utan leva och förkunna HERRENS gärningar.

Detta är ett av alla de löften från bibeln som Gud gett mig upprepade gånger. Då min hälsa förvärrats, och jag nästan varit död, då har Gud lyfft fram bibelord efter bibelord, för att lyfta min blick till Jesus, och för att styrka och uppmuntra mig.

För snart fjorton år sedan så var jag svårt sjuk, jag kännde bokstavligen hur jag minut för minut blev svagare och svagare. En dag när jag kom hem från sjukhuset, då doktorn sa att jag skulle vara död om tre veckor. Då bad jag Gud att få leva (Jag var bara 20 år då) Sedan läste jag två olika bibelord, där i bland detta bibelord. Jag läste dessa ord om och om igen. Under 45 minuter läste jag dessa ord, upprepade gånger. När jag läst dem om och om igen i 45 minuter. Då kännde jag hur jag fylldes av liv, så mycket liv och kraft att det rann över.

Vad vill jag då säga med detta? Gud grep in i min livssituation. Han räddade mig från en säker död. Och Gud vill göra samma sak för dig. Han vill låta sitt liv strömma mot dig som en sommarvind. Han vill fylla dig med så mycket liv att det strömmar över.

Hela bibeln är ett brev från Gud till dig. I detta brev har du liv, frid, kraft och styrka. I detta brev finns läkedom, upprättelse och befrielse. I ordet finns det helande att hämta för dig och mig.

Jesus är livets furste. Han är konung över livet. Han både vill och kan göra dig fullständigt frisk.




© Jimmy Larsson Uppsala 2010




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0