GUD VILL GUD KAN

Matt 8:2-3 Då närmade sig plötsligt en spetälsk man och föll ned för honom och bad: ”Herre om du vill så kan du göra mig frisk.” Jesus räckte genast ut handen och rörde vid honom och sa: ”Det vill jag, bli frisk.” Och i samma stund var mannen fri från sin spetälska.

 

Det finns en sak med denna man som fångar mitt intresse, nämligen den att han säger till Jesus att han vet att Jesus kan göra honom frisk, om han (Jesus) vill! Mannen visste alltså att Jesus kunde göra honom frisk, men han var inte säker på om Jesus verkligen ville göra honom frisk. Men i slutet av dagens bibelord så ser vi klart och tydligt vad som var Jesus vilja. Jesus både kunde och ville göra denna man frisk. Och Jesus valde som sagt att göra mannen frisk.

 

Jag tror att vi troende ibland hamnar mitt i denna situation. Vi vet att Gud gör mirakler, vi vet att Gud kan göra oss friska. Men av någon anledning så tvivlar vi på om Gud verkligen vill göra oss friska. Men Gud har inte förändrat sig, han ville göra den spetälske mannen frisk, och han vill även göra dig fullständigt frisk.

 

Hebr 13:18 Jesus Kristus är den samme, i går, i dag och i evighet.

 

Jesus botade sjuka när han gick omkring som människa på jorden. När han levde som människa på jorden så var han villig att betjäna de som kom till honom. Och Jesus har inte förändrat sig på något sätt, inte heller på något område.

 

Du och jag förändras, vi påverkas av människor som vi umgås med. Men det finns ingen förändring hos Jesus. Han är fortfarande Herren din läkare. Han kan fortfarande bota sjuka, han vill fortfarande bota sjuka och han botar fortfarande sjuka.

 

Jesus älskar dig, han kan och vill ta bort sjukdom och smärta från din kropp. Jesus kan ge dig ett helt nytt liv, bara du öppnar dig upp för honom, och bestämmer dig för att följa honom rästen av ditt liv.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0