PRISA GUD

Ps 103:1-3 Ja, jag välsignar Herren och glömmer inte allt det underbara han har gjort för mig. Han förlåter mig alla mina synder. Han helar mig från alla sjukdomar. Han räddar mig undan en säker död. Hans kärlek och godhet omger mig. Han fyller mitt liv med allt som är gott, och därför känner jag mig ung och stark som en örn.

 

Glöm aldrig någonsin bort vad Gud har gjort för dig. När vi i livet har det som tuffast så kan vi så lätt glömma bort allt det goda som Gud gjort för oss, alla under som han har gett oss, alla löften från bibeln som han har gett oss. Men i detta bibelord så uppmanar Gud oss att inte glömma vad Gud gjort för oss. Att vi ska tacka och prisa Gud för allt vad han har gjort för oss.

 

Jag uppmanar dig nu att skaffa en anteckningsbok / anteckningshäfte där du skriver upp vad Gud sagt till dig, och vad Gud gjort för dig, och skriv då upp ort och datum när det hände. När du då har det som tuffast, så kan du ta upp anteckningsboken och läsa vad Gud sagt och gjort, då kanske du kommer minnas de specifika situationer då Gud välsignat dig.

 

I dagens bibelord står det att Gud förlåter alla dina synder, och det är verkligen så. Gud är en förlåtande Gud, förlåtelse är en del av hans natur. Men Gud varnar oss och uppmanar oss att vi måste förlåta människor, och att vi inte ska bära på oförlåtelse mot andra..

 

Matt 6:14-15 Er himmelske Far kommer att förlåta er, om ni förlåter dem som syndar mot er. Och vägrar ni att förlåta dem, kommer inte han att förlåta er.

 

Lägg märke till att det här står att om vi förlåter så ska vi bli förlåtna av Gud, men om vi vägrar att förlåta, då ska inte Gud förlåta oss. Därför är det så viktigt att vi inte hatar någon, eller har oförlåtelse mot någon. Ibland kan det vara svårt att förlåta, men Gud både kan och vill hjälpa dig att förlåta andra.

 

Vidare i Ps 103 så säger Gud att han botar alla dina sjukdomar. Och det är verkligen så, Gud är en Gud som förlåter våra synder och botar våra sjukdomar. Och det står inte att Gud bara botar enstaka sjukdomar, eller att han bara botar en eller två sjukdomar. Det står klart och tydligt att han botar alla sjukdomar. Och han botar inte bara dina sjukdomar, att räddar dig från en säker död. För flera år sedan var jag döende i en obotlig sjukdom, men Gud har verkligen räddat mig från döden. Det fanns inga mediciner som kunde bota mig, ingen operation kunde göra mig frisk. Men som genom ett under så lever jag i dag.

 

Jag är övertygad om att Gud både vill och kan ge dig det undret som du behöver. Hur din livssituation än ser ut så både vill och kan Jesus hjälpa dig.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer
Postat av: Mai-L.

Takk!

Herlig preken.Jeg trenger troens ord ,og det er så godt å komme inn her og bli styrket .

JA man behøver av og til denne overnaturlige kraften som heter NÅDE for å kunne tilgi ,når det er ting som er smertefulle og går dypt i psyke og sjel.Men takk Gud for nåde og hjelp til å tilgi!!

2010-03-29 @ 11:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0