PAULUS HÄNDER.

Apg 19:11-12 Gud gjorde ovanliga under genom Paulus händer,  så att man till och med tog dukar och plagg som varit i beröring med hans hud och lade på de sjuka, och sjukdomarna lämnade dem och de onda andarna for ut.

Detta är vad vi i dag brukar kalla för bönedukar. Tänk att bönedukar har praktiserats ända sedan denna tiden, och ännu i dag använder vi oss av bönedukar, och det fungerar verkligen.

Om vi studerar dagens bibelord lite närmare så kan vi läsa att Gud gjorde ovanliga under genom Paulus händer. Detta måste betyda att det fanns vanliga under. Kan du tänka dig att leva i denna tiden? Då vanliga under förekom?

Jag tror att Gud vill att under och teckan ska vara vanliga i vårt liv. Jag tror att Gud vill att det ska vara en del av våran vardag.

Om vi studerar de under och tecken som Jesus gjorde så ser vi en och samma gemensamma sak. När han hade mättat de fem tusen med mat, när han hade botat alla i en stad. Då drog han sig undan för att be. Jag tror att Jesus hamtade smörjelsen till att bota sjuka, kasta ut demoner genom bön. Och jag tror att du och jag kan se många under och mirakel i vår vardag om vi hämtar smörjelse och styrka i bön och umgängelse med Gud.

Längtar du som jag efter att se människor bli helade och befriade?
Jag tror att Gud vill och kan använda dig och mig till att göra under och mirakel. Men om vi ska kunna göra det så behöver vi tillbringa stor tid i bön och i ordet.

Gud älskar dig och han vill se dig botad från sjukdom och smärta. Bara för att du och sjuk eller lider så betyder detta inte att Gud inte kan använda dig. Nej, Gud vill använda dig, vill du i dag vara det redskap som han använder.


För många år sedan var jag obotligt sjuk i en tumörsjukdom (är förtfarande det) En kväll skulle jag och några vänner samlas och be tillsammans. Jag tänkte du för mig själv att mina vänner skulle be för mig. För att jag var svårt sjuk och jätte lessen.  Men när jag och mina vänner var i bön tillsammans sade Gud att jag skulle be för dem. Till en början nekade jag och sa till Gud att det var jag som behövde förbön. Till sist slutade det med att jag löd Gud och bad för dem. När jag gick hem så upplede jag hur Gud sa till mig att han kunde använda mig till att välsigna andra, oberoende på hur jag själk kände mig för tillfället. Detta var en bra lärdom för mig. Gud använder vem han vill, när han vill det och hur han vill det. Oavsett vad du och jag tycket eller tänker.

Lyd Gud och streta inte emot. Tänk inte för dig själv att du inte kan eller ska. Säger Gud till dig att göra något, gör det då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0