MITT PERSONLIGA VITTNESBÖRD

Jag har idag känt mig manad att på denna blogg berätta mitt personliga vittnesbörd.

Jag flyttade till Uppsala 1995 för att studera vid Livets Ords Bibelcenter. En dag när jag var på väg till Jobbet så var jag med om en cykel olycka. Tack vara denna olycka så konstaterade man att jag hade en stor buktumör i buken. Under hela hösten och en bit in på vintern så låg jag inlaggd på sjukhuset. Man gjorde en rad undersökningar, man kontaktade läkare över hela världen, men ingen annanstans på jorden så hade man sett något liknande fall.


Läkarna berättade senare för mig att buktumören var nästan lika stor som mitt huvud. Nästan alla tarmar och nästan hela urinblåsan låg inkapslad i tumören.


I februari 1996 så blev jag bara sjukare och sjukare. Min doktor sa till mig att jag skulle vara död innan augusti månad samma år. Under denna tid fick jag gå till läkaren var annan månad. Varge gång jag träffade läkaren sa han samma sak. Innan augusti månad är du död.


I Juli samma år var jag helt förtvivlad. Jag kände bokstavligen livet rinna ut ur mig. Så jag böjde mina knän och bad till Gud att jag skulle få leva, jag var ju bara tjugo år! Efter att jag ropat till Gud i nöd så tog jag upp min bibel. Och jag började läsa och bekänna två bibelställen högt över mig själv. Jag läste ett av dem om och om igen, sedan läste jag det andra bibelstället en del också. Efter att jag bekänt och läst dessa bibelställen högt över mig själv och min situation i ca 45 minuter så kände jag har livet kom tillbaka till mig. Jag kände hur jag fylldes av liv i överflöd.


Några veckor senare så började jag studera på nytt vid Livets ords bibel center. I September var jag på åter besök till min doktor. Han tyckte att jag var galen som börjat bibelskolan, han sa; "Jag ger dig max två veckor"


Idag har det gått mer än tolv år sedan min läkare sa detta om mig. Nu menar jag inte att vi ska nonchalera vad doktorn säger. Vi ska ta våra mediciner som han föreskriver. Men ett är säkert, och det är att Gud alltid har sista ordet. Och om du har tro, om du har en övertygelse på att du kommer överleva, om att du kommer bli frisk. Då tror jag att du kommer bli det.


Mellan 1996-2007 så sade läkarna mer än tio gånger att jag inom någon vecka till några år skulle dö. Varje gång överlevde jag deras förutsägelser


2008 var jag på ett åter besök till min läkare. Då sa han att de inte hade trott att man kunde leva med den sjukdomen jag har. Men att de hade haft fel. Alla mina blod värden, blodtryck och puls var perfekta. Att min hälsa kunde jämföras med en aktiv tjugo åring.


Med detta vittnesbörd vill jag uppmuntra dig att inte ge upp. Vad doktorn än säger så har Herren Gud det sista ordet.


Ge aldrig upp

Ge inte upp även om din doktor säger att det är kört
Ge inte upp även om din familj hånar din tro
Ge inte upp även om din pastor inte tror på mirakler
Ge inte upp


Kommentarer
Postat av: julia

amen.

2009-07-01 @ 16:15:36
Postat av: Ulrika

Tack för ditt vittnesbörd!

2009-07-11 @ 13:56:01
URL: http://vattenslangen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0