HAN GÅR FRAMFÖR DIG

5 Mos 31:6 Herren går själv framför dig och han skall vara med dig. Han skall inte lämna dig eller överge dig. Var inte rädd eller förfärad.

 

I dagens bibelord kan vi läsa vad Gud gång på gång har lovat dig och mig. Det han har lovat oss är att han alltid ska vara med oss, att vi inte ska behöva frukta för någonting, för Gud är med oss.

 

Nu är det inte fel att bli rädd ibland, det är mänskligt att bli rädd ibland. Men Gud vet att då du och jag fruktar något, då fokuserar vi oss inte på Jesus, utan på problemet. Jesus vill att du och jag ska fokusera oss på Gud, det är han som är upphovet till livet.

 

Gud har i sitt ord lovat dig att han aldrig någonsin kommer att lämna dig eller överge dig. Människor kan svika dig, människor kan överge dig, men Gud är inte en människa så att han skulle kunna överge dig eller svika dig. Nej, Gud håller alltid vad han lovat dig.

 

Gud har i sitt ord lovat dig att han vill och kan ta bort sjukdom från din kropp. Även om din hälsosituation förvärras och du blir sämre och sämre, så betyder det inte att Gud gett upp om dig, det betyder inte att Gud vänt dig ryggen.

 

Gud har lovat dig och mig att då vi går genom elden, då vi går genom strömmar av vatten, då är han med oss. Han är där för att styrka oss och vägleda oss.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0