HAN ÄR LIKADAN I DAG

Matt 8:2-3 Då kom en spetälsk fram och föll ned för honom och sade. ”Herre, om du vill kan du göra mig ren.” Jesus räckte ut handen och rörde vid honom och sade. ”Jag vill, bli ren.” Genast blev mannen ren från sin spetälska.

Folk bibeln

 

Detta är ett utav alla de under som Jesus gjorde. Och det fantastiska är att Gud vill och kan bota sjuka idag. För i enlighet med ordet så har Jesus inte förändrat sig

 

Hebr 13:8 Jesus Kristus är den samme i går och i dag och i evighet.

Folk bibeln

 

Ja Jesus är verkligen den samme. Han har inte förändrat sig ett dugg, och han kommer aldrig att förändra sig. Jesus helade sjuka för två tusen år sedan och han gör det än i dag.

 

 

Malaki 3:6 Jag Herren, har inte förändrat mig.

Folk bibeln.

 

Detta bibelord är skrivet för länge länge sedan, men det ät lika aktuellt i dag som det var då detta skrevs. Gud säger om och om igen om sig själv att han inte förändrar sig. Och detta är sanningen, han förändrar sig aldrig, han ångrar sig aldrig. Han var Herren deras läkare för Israel, och han är Herren din läkare för dig.

 

Vår Gud har inte förändrat sig. Han är alltid den han alltid varit. I Jakobs brev står det att det inte finns någon förändring hos Gud, ingen växling mellan ljus och mörker, och att vi bara får goda gåvor från Gud.

 

Helande är en god gåva från Gud. Gud älskar dig, och han vill göra din sjuka kropp frisk, han vill ta bort smärtan i din kropp. För han är Herren din läkare.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0