HAN ÄR SAMMA GUD ÄNNU.

Dagens andra blogginlägg

Jer 1:12 Herren sade till mig. "Du har sett rätt. Jag skall vaka över mitt ord för att fullborda det

Gud har lovat dig att han ska vaka över sitt ord för att fullborda sitt ord. i Bibeln så har Gud lovat dig att han ska hela dig, han har lovat dig att han ska svara på dina böner och upprätta ditt liv.

Helande praktiserades långt före Jesus födelse. Redan i gamla testamentet så kan vi läsa om hur Israel åt en måltid tillsammans, och när de åt denna måltid så helade Gud ung som gammal, detta för att förenkla flykten ut ur Egypten. Vid ett annat tillfälle kan vi läsa om att Israels folk  genom att fästa sina ögon på kopparormen blev helade och fick leva. Vi kan läsa on Naaman, som inte ens var av Judisk börd, men ändå så hade Gud barmhärtighet med honom och helade honom från Spetälska. Listan kan göras längre än så. Men vad jag vill komma fram till är att Gud inte ändrat på sig, han helade Namman flera hundra år före Jesus föddes, och han kan och vill bota dig och upprätta ditt liv. Han vill hela dig och rädda ditt liv från graven.

Jag har tidigare berättat om hur Gud räddat mig från graven på ett mirakulöst sätt. Har du inte läst det förut så får du gärna göra det genom att klicka på denna länk. Gud har helat mig gång på gång. Ibland har han helt mig från samma åkomma som kommit tillbaka tre gånger. Varför denna krämpa kommit tillbaka vet jag inte. Men jag vet att Gud helat mig varge gång, och det är jag tacksam för.

Nu när Gud helat mig gång på gång, när han räddat mig från graven. Då¨har jag det glada budskapet till dig att han kan och vill göra samma sak för dig. Han vill ta bort sjukdom och krämpa från din kropp, han vill och kan rädda dig från graven och upprätta ditt liv fullständigt. Det kanske verkar hopplöst just nu, men Gud är hoppets Gud. Han är den Gud som gör en väg i vildmarken och strömmar i öknen.

Jesus älskar dig, han dog på korset för att ge dig hälsa och liv. Så ge inte upp när det gäller helande. Fortsätt att tro och hoppas på ett mirakel. För Gud både vill och kan ge dig det mirakel du ber om.



© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0