TRO PÅ MIRAKLER

Apg 14:8-10 I Lystra fanns det en man som från födelsen var lam i fötterna och aldrig hade kunnat gå. Han hörde Paulus predika. Denne fäste ögonen på honom, och när han såg att mannen hade tro så att han kunde bli botad, sade han med hög röst: "Res dig upp och stå på benen!" Då hoppade han upp och började gå omkring.

Mannen som dagens bibelord bärättar för oss om var troligen till viss del känd i den staden. Han kanske inte hörde till den rikaste männen i staden. Men det att han var lam gjorde honom oduglig till att arbeta. Förmodligen så satt han någonstans i staden och tiggde mat och pengar om dagarna.

När denna man satt och lyssnade på då Paulus predikade om Jesus så fick hans hjärta tro på ett mirakel. I sit hjärta så vista han att Jesus Kristus inte bara kunde bota honom, utan att han även ville bota honom från hans förlamning.

Rom 10:17 Alltså kommer tron av predikan och predikan i kraft av Kristi ord.

Detta gäller även dig, och det gäller i dag. Du kan få tro då du lyssnar på predikan. Du kan få tro för ditt mirakel du du tar dig tid att lyssna på predikan.

Jag tror det är så att du och jag då och då måste använda vår tro. Det jag menar är att det är nyttigt för dig och mig att ta ett steg i tro, prova gå ut på vattnet och se om det håller.

Nu menar jag inte att du bokstavligen ska prova gå på vattnet. Det jag menar är att du ska göra saker i tro, och lita på att Gud hjälper dig med det du tar dig för.

Om du står i tro för ett helande, fyll dig då med undervisning om helande. Då kanske man får ställa undan TVn och fylla sig med undervisning om helande, till skrift och till att lyssna på predikan.



© Jimmy Larsson Uppsala 2010



Kommentarer
Postat av: Marcus. S

Hos Jesus finns all helande vi någonsin behöver! Frälsningen är av nåd, men låt oss heller inte glömma att helandet också är av nåd:)



Nåd utöver nåd!

2010-02-13 @ 01:34:31
URL: http://nyreformation.wordpress.com/
Postat av: Blogghelande

Absolut är det så Marcus. Det är detta jag skriver om. Om du läser några till inlägg kommer du nog se detta.

2010-03-08 @ 12:06:13
URL: http://helande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0