ATT BOTA SJUKA

Matt 10:8 Bota sjuka, uppväck döda, gör spetälska rena och driv ut onda andar. Det ni har fått som gåva, ge det som gåva

Detta var den befallning som Jesus gav sina lärjungar då han sände ut dem att bota sjuka och driva ut onda andar. Det var alltså inte bara Jesus som gjorde detta. Han gav sina lärjungar makten att utföra samma gärningar som han gjorde, och med Guds kraft gjorde de dëssa under och tecken.

Jag är övertygad om att detta gäller dig och mig idag. Jag är övertygad om att Gud har gett dig och mig makten och kraften att lägga våra händer på de sjuka och de ska bli friska.


Till dig som står i tro för ett mirakel säger jag, ge inte upp. Jesus älskar dig, han har omsorg om dig och han vill det bästa för dig.


© Jimmy Larsson Uppsala 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0