ORDET HÅLLER I VARJE STORM

Joh 6:63 Det är Anden som ger liv, köttet är inte till någon nytta. De ord som jag har talat till er är Ande och liv.Guds ande ger dig liv. Guds ande är livets ande. Ditt kött ger dig endast en stunds syndig njutning. Men anden är det som Ger liv. Och köttet dödar.



Jesus säger till dig och mig här att de ord han talar är ande och liv. Lägg märke till att det står ande och liv. Det står inte bara ande och det står inte bara liv.



De flesta av oss vet att Jesus är Gud, som kom som människa hit till jorden. De ord som Jesus talar var ord direkt ifrån Gud. De ord Jesus talat är ande och liv. Och det ger oss ande och liv. I de ord Jesus talat, finns helande, upprättelse, befrielse, bönesvar och mycket mycket mer. När Jesus talade till officeren så blev hans tjänare frisk. Jesus talade till den spetälske. Han sa; "Jag vill, bli ren." Och mannen som var full av spetälska blev fullständigt ren.



Dessa urgammal ord gäller dig och mig i dag. De ord Jesus talade är nyare och fräschare än vad vi fattar. De ord Jesus talade är inga förlegade ord. De är kärleksord som gäller dig idag. Han säger till dig idag; "Jag vill, bli ren. Han säger till dig idag; "Gå! Som du tror ska det ske med dig."



Dessa ord är ord direkt från Gud, rakt in i din och min situation idag. Gud talar ord av läkedom, befrielse och upprättelse över dig, din familj och din relation till din familj, kolleger, grannar och mycket mer..



Matt 24:35 Himmel och jord skall förgå, men mina ord skall aldrig förgå.



De ord Jesus talat kommer aldrig någonsin förgås. Gud har inte heller anseende till person, och han tar aldrig tillbaka ett enda kommatecken i sitt ord. Därför gäller dessa ord om helande dig.



När du talar ordet över dig själv. Då händer det saker. Även om miraklet dröjer så är det ändå på väg.



© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer
Postat av: Erica

Svar: Varsågod.. ^^



AMEN! :D

2010-01-04 @ 12:45:27
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0