TRON KOMMER

Rom 10:17 Alltså kommer tron av predikan och predikan i kraft av Kristi ord.

Tron för dit helande kommer till dig genom att du lyssnar på predikan. Tron är alltså inget som du kan söka upp, men det är någonting du kan få från Gud helt gratis. Du kanske just nu inte har tro för att Gud ska ta bort all sjukdom, men du kanske har tro för att han ska styrka dig. Börja då där. Använd den tro du har, då du använder din tro så kommer den att växa. Det är bara genom att använda din tro som du kan få den att växa. Men vi får inte glömma att vi måste ge vår tro näring, och det gör vi genom att förbli i ordet och förbli en bedjare.

Mark 11:24 Därför säger jag er: Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert.

Här står det "Tro att ni har fått det så ska det vara ert."

Om någon kommer till dig och säjer till dig: "Jag ska betala de totala kostnaderna för vad ditt körkort kostar. Om du nu redan viste att denna man eller kvinna alltid håller vad denne har låvat. Skulle du då inte tacka honom före du har ditt körkort i handen. Nu är det så att du i princip har ditt bönesvar framför dig. Det tar bara ibland en viss tid att komma fram till ditt mirakel.

Det jag menar är att du kan börja tacka Gud redan nu. Tacka honom för bönesvaret. Jag har själv upprepade tillfällen sett hur detta har förlöst bönesvaren för mig. Och jag tror Gud kommer göra samma sak för dig.


© Jimmy Larsson Uppsala 2010





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0