VAR INTE RÄDD

Jes 41:10 Var inte rädd, jag är med dig. Ängslas inte, jag är din Gud. Jag ger dig styrka och hjälper dig, stöder och räddar dig med min hand.

Bibel 2000

 

Var inte rädda säger Gud till oss i sitt ord, han säger det klart och tydligt, och han säger det upprepade gånger. Men är det då alltid alldeles lätt att inte frukta? Vist kan vi människor bli rädda ibland, och visst är det helt mänskligt att bli rädd ibland. Men jag tror att Gud försöker tala om för oss någonting med dessa ord.

 

När du och jag blir rädda då viker tron på Gud av, när du och jag är rädd, då fokuserar vi på det vi är rädda för, vi fokuserar på problemet. Men Gud vill inte att vi ska fokusera på problemet, Gud vill att vi ska fokusera oss på Jesus. Att fokusera betyder i detta fall: ”att sätta i centrum för uppmärksamhet.” Gud vill att centrum för din uppmärksamhet ska vara Jesus, och det han vill och kan göra för dig.

 

Jesus både vill och kan göra dig frisk, han både vill och kan ta bort sjukdom och smärta från dig och göra dig fullständigt fri och upprättad. Gud vill att du ska fokusera dina ögon och hela dig själv på Jesus som läkaren, som Jesus det som gör dig fullständig frisk och fri.

 

Ibland när vi står i tro för ett mirakel kan vi få vänta år in och år ut innan vi får vårt mirakel. Men bara för att vi får vänta alla dessa år så betyder det inte att detta är Jesus vilja. Jesus vilja är att du ska bli frisk här och nu. Hans villja är att du ska leva frisk och dö frisk men mätt på att leva. Han vill inte att du skall vara less på livet, han vill att du ska njuta av livet här och nu. Nu menar jag inte som då världen säger att du ska njuta av livet, och gå ut och synda för fulla muggar. Nej, han vill att du ska njuta av livet tillsammans med honom. Det finns så mycket du kan göra för Gud, och tillsammans med honom.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0