JESUS GER LIV TRÖST OCH UPPMUNTRAN.

Joh 10:10 10 Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, ja, liv i överföd.

Tjuven är ett annat namn på djävulen. Djävulen kommer bara för att stjäla, slakta och döda i vårt liv. Men Jesus har kommit för att ge dig och mig liv. Jesus ska inte bara ge oss lite liv. Nej! När Jesus ger dig och mig liv, då ger han oss överflöd av liv, han ger oss så mycket liv att det flödar över.

Liknelse: "När du och jag häller upp ett glas mjölj, då tar vi bara mjölk tills glaset är fullt. Men tänk dig om du bara skulle fortsätta att hälla och hälla och hälla mjölk, så att glaset inte bara blev fullt, utan så att det rann över, ned på bordet och vidare ned på golvet. Så är det då Gud ger dig liv, han nöjer sig inte med att du är halvfull av liv, han nöjer sig inte med att du är full av liv. Nej, han fortsätter att hälla i dig liv, ända tills det rinner över, och han fortsätter att hälla på med liv, tills det inte bara rinner över kanten, utan även så att det rinner ned på golvet, och vidare ut ur din bostad. Så mycket liv vill och kan Gud ge dig.

Låt mig berätta en sak. I Juli 1996 var jag döende i en otäck sjukdom, läkarna hade gett mig ca tre veckor kvar att leva. Jag kännde hur livet rann ut ur mig, för varge minut som gick så blev jag bara svagare och svagare. En dag var jag hemma och bad till Gud, jag grät och bad Gud om att få leva. Då tog jag upp min bibel och började läsa högt, från Ps 107:19-20 och från Ps 118:17. Jag läste dessa bibelord om och om igen i ca 45 minuter. När jag gjort det så kännde jag hur livet kommit tillbaka. Jag hade inte bara lite liv, jag var så full av liv och styrka att det svämmade över.

Det Gud gjorde för mig den där dagen, det vill han göra för dig också. Ibland så måste vi vara envisa, ibland räcker det inte med att du läser ett bibelord en gång. Ibland måste vi göra som jag gjorde. Har du ett ord från Gud, läs det ordet om och om igen. Lär dig ordet utantill. Bekänn och proklamera det över dig och din familj dagligen.

Glöm inte att Guds ord är vassare än någon annat svärd. Det vill säga att det är effektivare än något annat vapen som finns, har funnits eller kommer att finnas. När du talar Guds ord, då händer det saker. Du kanske inte ser något där eller då, men det ger i alla fall resultat

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0